اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 27, 2021
11:22 یکشنبه، 6ام تیرماه 1400
کد خبر: 125765

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۹۷ درصد روستاهای استان فارس به اینترنت متصل شدند

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۷ درصد روستاهای استان فارس به اینترنت متصل شدند.
 
«محمدجواد آذری جهرمی» در توئیتر خود وضعیت اتصال روستاهای استان فارس به اینترنت را تشریح کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: تمام ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان فارس که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن در روستا زندگی می‌کنند، به جز ۴۳ هزار نفر به اینترنت متصل شدند.
 
وی افزود: امروز پوشش روستایی استان فارس به ۹۷ درصد رسید.
 
 بنابر گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد روستاهای دارای ارتباط (هر نوع از ارتباط) در کشور امروز به ۵۲ هزار روستا رسیده و تعداد اشتراک‌های روستایی از ۳ میلیون اشتراک گذشته است. ۴۴ هزار روستا و ۸۲ هزار کیلومتر جاده اکنون تحت پوشش همراه اول و ۱۸ هزار روستا و ۶۴ هزار کیلومتر جاده تحت پوشش ایرانسل هستند.  
 
شاخص دیگری که در این بین توسط سازمان تنظیم مقررات مورد بررسی قرار گرفته، وضعیت شاخص مکالمات موفق (ASR) است که اغلب اپراتورها توانسته‌اند درصد خوبی را به خود اختصاص بدهند.  
 
ضریب نفوذ ارتباطات سیار در ایران اکنون از مرز ۹۲ درصد گذشته و تعداد مشترکین نیز ۷۷میلیون اشتراک را پشت سر گذاشته است. ضریب نفوذ همراه اول در اینترنت نسل سوم و چهارم در کشور ۳۷ میلیون مشترک و ایرانسل ۳۵ میلیون مشترک است. رایتل نیز در این میان سهم ۳ میلیونی دارد.
 
 اینترنت تا هفت سال قبل تنها ۱۱ درصد روستاهای کشور را فرا گرفته بود، اما توسعه ارتباطات روستایی امروز آن را به بیش از ۹۷ درصد رسانده است. اکنون اتصال به شبکه ملی اطلاعات در ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم است تا پایان دولت ۱۰۰درصد آن تکمیل خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.