اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 28, 2021
10:53 دوشنبه، 7ام تیرماه 1400
کد خبر: 125813

«عسگرپور» مدیرعامل اسبق خانه سینما دبیر انجمن VODها شد

 
 
انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین (VODو IPTV)  که در سال‌های گذشته روزهای بی‌خبری را سپری می‌کرد، حالا با دو اتفاق بزرگ به نظر می‌رسد یک پوست‌اندازی تازه را برای این بازار رقم زده است. در اولین اتفاق محمد مهدی عسگر‌پور، مدیرعامل اسبق خانه سینما  به عنوان دبیر جدید این صنف انتخاب شده و در اتفاق مهم دیگر فیلیمو و نماوا به عنوان اصلی‌ترین بازیگران حوزه VOD که فروردین ۹۹ از این صنف کناره‌گیری کرده‌ بودند، دوباره به این انجمن پیوسته‌اند.
 
 انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین (VOD و IPTV) با آنکه عمر آن به بیش از ۴ سال هم نمی‌رسد؛ اما کمترین خبر را داشته و به دنبال آن حواشی آن بسیار زیاد بوده است.
 
همین بهار سال گذشته بود که فیلیمو و نماوا به عنوان دو سرویس اصلی نمایش‌ ویدئویی آنلاین از حضور در این انجمن انصراف دادند، آنهم در شرایطی که قرار بود انتخابات این انجمن برگزار شود. این دو سرویس دلیل اصلی انصراف خود از این انجمن را کاهش کارایی این انجمن در پیگیری امور این صنف اعلام کردند و از طرفی، یکی دیگر از دلایل اصلی اعلام رسمی این تصمیم، اطلاع‌رسانی‌های نادرست و انتشار آمار غیر‌واقعی در مورد این صنعت از سوی برخی اعضای این انجمن اعلام شد. آن زمان بسیاری جدایی فیلمیو و نماوا از انجمن صنفی VODها را باعث ایجاد یک دو قطبی در این بازار می‌دانستند.
 
اما حالا به نظر می‌رسد تیم جدید مدیریتی انجمن صنفی VODها که افراد سرشناسی چون محمد علی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک و تماشاخونه، مهدی داوری مدیرعامل تیوا، مهدی شاملو مدیر تماشا، علی مجیدی مدیرعامل پیشتاز و محمد صراف مدیرعامل فیلم‌نت و رئیس انجمن تشکیل می‌دهند، توانسته‌اند با تغییراتی در انجمن این دو شرکت که سهم عمده بازار VOD را در اختیار دارند را به سر میز مذاکره و بازگشت به انجمن برگردانند. همچنین آنها توانسته‌اند در اقدامی دیگر محمدمهدی عسگرپور، که مدیرعامل اسبق خانه سینما است را به عنوان دبیر این انجمن انتخاب کنند. این انتخاب از آن جهت اهمیت دارد که عسگر‌پور یکی از مدیران باسابقه حوزه سینمایی است و در کارنامه کاری خود دبیری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی و قائم مقامی مدیر شبکه ۲ سیما را دارد و علاوه بر این او در مقام کارگردان نیز ۱۳ فیلم و سریال در سینما و تلویزیون ساخته است.
 
یک پوست‌اندازی تازه
محمد صراف، رئیس انجمن صنفی نمایش ویدئویی آنلاین  با اشاره به تصمیم‌های جدید این صنف از انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان دبیر جدید و بازگشت دو پلتفرم فیلیمو و نماوا به فعالیت‌های این صنف ابراز امیدواری می‌کند  که رشد در این صنعت سرعت بیشتری در کشور بگیرد.
 
محمد صراف با اشاره به جایگاه وی‌اودی‌ها گفت: «رشد فعالیت VODها در سال‌های گذشته و تولید محتوا در نمایش خانگی، باعث شد تا لزوم فعالیت جدی‌تر انجمن صنفی بیش از پیش احساس شود.»
 
 
محمدمهدی عسگرپور که به عنوان دبیر جدید انجمن صنفی VODها انتخاب شده یکی از باسابقه‌ترین مدیران سینمایی کشور است.
او با اشاره به تصمیمات جدید هیات مدیره انجمن اعلام کرد: «بر همین اساس در جلسات هیات مدیره تصمیم جدی بر این بود که در عین این که فعالیت انجمن گسترش بیشتری پیدا کند نیاز است که یک دبیر با تجربه برای انجمن انتخاب شود.» به گفته او گزینه‌های زیادی مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت محمدمهدی عسگرپور به دلیل تسلط به فضای پلتفرم‌ها و تولید و همچنین سابقه تهیه کنندگی و همچنین آشنایی کامل با قوانین تولید برای این سمت انتخاب شدند.
 
رئیس انجمن صنفی VODها با اشاره به تصمیمات دیگر انجمن صنفی گفت: «از دو پلتفرم فیلیمو و نماوا دعوت شد تا در صنف حضور داشته باشند و بر همین اساس با مدیران این پلتفرم‌ها جلساتی داشتیم که آنها نیز استقبال کردند.»
 
او با اشاره به انصراف این دو پلتفرم در سال گذشته توضیح داد: «حضور این دو پلتفرم در انجمن مغتنم است و به لحاظ قانونی هم مشکلی وجود ندارد، چون دوستان انصراف کتبی نداده بودند.
 
صراف ابراز امیدواری می‌کند که در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» انجمن صنفی بتواند با برقراری ارتباط موثر با رگولاتور خود(ساترا) موانع پیش روی این صنعت بزرگ و نوپا را رفع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.