اپراتورها

تلفن همراه

June 28, 2021
18:48 دوشنبه، 7ام تیرماه 1400
کد خبر: 125824

آذری جهرمی: وزارت ارتباطات، وزارتخانه سیاسی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مقاومت خود در برابر فشارها برای جابجایی برخی مدیران طی سال‌های اخیر گفت: وزارت ارتباطات، یک وزارتخانه سیاسی نیست و نمی‌توان مدیران این مجموعه را جز بر اساس توانمندی و قابلیت‌های فنی آنها ارزیابی کرد.
 
محمد جواد آذری جهرمی، دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان فارس در شیراز و رونمایی از دستاورد پوشش ۹۷ درصدی اینترنت روستایی در این استان، با اشاره به دستاوردها در حوزه ارتباطات کشور اضافه کرد: یک دلیل این اقدامات و موفقیت‌ها این بود که از یک ترکیب مدیریتی جوان و فعال بهره گرفتیم و از حمایت آنها هم فروگذار نکردیم.
 
وزیر ارتباطات گفت: در یک استان در مقاطعی ۲ استاندار به دلیل اینکه تعامل مناسبی با مدیر حوزه وزارتخانه نداشتند بدون استدلال و توجیه منطقی بر جا به جایی آن مدیر پافشاری می‌کردند که در مقابل آن خواسته مقاومت کردم و امروز در حالی که آن ۲ استاندار دوره ماموریتشان در آن استان به اتمام رسیده، مدیر زیرمجموعه ما با کارنامه و عملکرد خوب و درخشان هنوز مشغول فعالیت است.
 
آذری جهرمی ادامه داد: بنا نیست که اگر مسئولی در یک شهرستان نظر داشته باشد که یک مسئول حوزه فنی آن شهرستان بدون دلیل و استدلال منطقی جا به جا شود و فشار ناروا بیاورد و مدیر استانی هم در مقابل این فشار ناروا ایستادگی کند، آن مسئول در یک جلسه‌ای که برای تقدیر از زحمات بی‌نظیری که طی این مدت کشیده‌اند زبان به انتقاد نا به جا باز کند.
 
او گفت: این رویه من هم نبود و من از مدیرانی که از زیرمجموعه خود و مدیران توانمند و کارآمد خود حمایت می‌کنند حمایت می‌کنم و اگر مدیری هم عملکرد مطلوبی نداشته باشد قبل از هر کسی خودمان برای جا به جایی اقدام می‌کنیم.
 
فارس ارتقای چشمگیری در زیرساخت‌های ارتباطی داشته است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: مجموعه اقداماتی که طی سال‌های اخیر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در استان فارس انجام شد این استان را به لحاظ جایگاه جزو پنج استان نخست کشور قرار داد.
 
آذری جهرمی افزود: طی این سال‌ها کوشیدیم که با همکاری و تعامل با سایر مجموعه‌ها این استان را به جایگاه خود بازگردانیم که موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شد که البته این به معنای نبود مشکلات نیست.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: کارخانه آی تی ام سی بازیابی و از ورشکستگی خارج شد و به شرکتی تبدیل شده که سود عملیاتی دارد.
 
آذری جهرمی اظهار داشت: همچنین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، کارخانه نوآوری در محل کارخانه آی تی ام سی فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پارک علم و فناوری فارس یکی از از پارک‌های فعال و درخشان کشور است و اقدامات ارزنده ای انجام داده است.
 
آذری جهرمی تصریح کرد: شرکت صا شیراز نیز با حمایت‌های استانداری فارس و فعالیت‌هایی که وزارت ارتباطات با آن شروع کرده، ارتقای قابل توجهی یافته است.
 
تخصیص اعتبار برای پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت روستایی در فارس
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای سال ۹۷ برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان فارس فعالیت‌هایی را آغاز کردیم و در همان سال ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.
 
آذری جهرمی افزود: طی این سال‌ها سه فاز توسعه شبکه انتقال استان توسط شرکت مخابرات انجام شد و افزون بر ۳۰۰ کیلومتر شبکه مسی در درون شهرها توسعه داده شد.
 
وی گفت: امروز فقط ۴۳ هزار نفر از جمعیت روستایی استان فارس تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار ندارند که پوشش این تعداد نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛‌ اعتبارات مورد نیاز در این راستا را تخصیص داده‌ایم تا این پوشش در فارس به ۱۰۰ درصد برسد.
 
او افزود: در سال های اخیر، حدود ۱۸۰ کیلومتر به پوشش جاده‌ای اینترنت همراه در استان فارس افزوده شده و بخش پوشش ارتباطی پروژه در دست اجرای آزادراه شیراز – اصفهان هم در حال انجام است.
 
در این مراسم چندین پروژه‌های در حوزه ارتباطات و به صورت نمادین به نمایندگی از روستاهایاستان فارس در روستاهای مرغ بزرگ ممسنی، سیمکان بوانات، کره داشی فیروزآباد و کلانی کازرون به شکل ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
 
با بهره برداری از این پروژه‌ها پوشش اینترنت در روستاهای استان به ۹۷ درصد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.