تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 2, 2021
13:24 جمعه، 11ام تیرماه 1400
کد خبر: 125911

ماسیمو خواستار ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا شد!

شرکت ماسیمو با تنظیم شکایت نقض امتیاز انحصاری در کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا به دنبال ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا بوده و مبارزه حقوقی علیه اپل را گسترش داده است.
 
به گزارش ایسنا، شرکت ماسیمو در شکایتی که در کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا تنظیم کرده، مدعی شده سری ۶ اسمارت واچ اپل پنج امتیاز انحصاری دستگاه هایی را نقض کرده است که از نور تابیده شده به بدن برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون استفاده می کنند. این فناوری ثبت امتیاز شده برای کسب و کار ماسیمو کلیدی به شمار می رود و اپل به شکل غیر منصفانه از این قابلیت استفاده می کند.
 
ماسیمو که فناوری پردازش سیگنال برای مانیتورهای پزشکی را طراحی می کند و شرکت سرکاکور لابراتواریز، واحد مستقل این شرکت برای نخستین بار در ژانویه سال ۲۰۲۰ از اپل شکایت کرده و این شرکت را به سرقت اسرار تجاری و استفاده نادرست از ابداعات مربوط به کنترل سلامتی ماسیمو در اپل واچ متهم کردند.
 
امتیازهای انحصاری این پرونده پس از این که اپل مدعی شد مشمول ابداعات جدید نمی شوند، توسط دفتر علامت تجاری و امتیاز انحصاری آمریکا مورد بازبینی قرار گرفت و قاضی تا زمان تکمیل این بازبینی رسیدگی به این بخش پرونده را متوقف کرد. برخلاف دادگاه منطقه ای، کمیسیون تجارت بین‌المللی بررسی شکایت امتیاز انحصاری را به تاخیر نمی اندازد و معمولا تحقیقاتش را در مدت ۱۵ تا ۱۸ ماه کامل می‌کند. اگر اپل تصمیم بگیرد این امتیاز های انحصاری را به چالش بکشد دفتر امتیاز انحصاری احتمالا هرگونه درخواست برای بازبینی را رد می کند زیرا کمیسیون تجارت بین‌المللی به سرعت عمل می‌کند.
 
 در راستای این شکایت ماسیمو اعلام کرد اگر واردات ساعت هوشمند اپل به آمریکا متوقف شود، عموم مردم از این ممنوعیت آسیب نمی بیند زیرا قابلیت سنجش اکسیژن خون برای سلامت یا رفاه عمومی ضروری نیست.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، ماسیمو در شکایت خود اعلام کرده اپل به شدت این قابلیت را در سری ۶ اپل واچ تبلیغ کرده تا به ساعت خود جنبه یک دستگاه پزشکی را بدهد. حال آن که موضوعی که از دید میلیونها خریدار سری ۶ پنهان می ماند، هشداری است که اپل به شکل یک پرینت ظریف داده که سنجش اکسیژن خون نباید برای اهداف پزشکی مورد استناد قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.