سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 3, 2021
16:46 شنبه، 12ام تیرماه 1400
کد خبر: 125989

افزایش سهم پردازنده‌های اینتل و ویندوز ۷ در جدیدترین گزارش استیم

 
برخلاف روندی که پردازنده‌های AMD در ماه‌های گذشته در میان کاربران استیم تجربه کردند، جدیدترین گزارش استیم از کاهش سهم ۱.۷۲ درصدی این تراشه‌ها خبر می‌دهد. بنابراین پردازنده‌های اینتل توانسته‌اند پس از مدت‌ها، افزایش سهم را میان کاربران استیم تجربه کنند.
 
طبق گزارش ماه ژوئن استیم، پردازنده‌های AMD برای اولین بار از دسامبر سال گذشته میلادی با کاهش سهم مواجه شده‌اند و حالا سهمی برابر ۲۸.۴۱ درصد دارند، در حالی که در گزارش قبلی این سهم به ۳۰.۱ درصد رسیده بود.
 
اگرچه پردازنده‌های AMD فروش بالایی را در بازار تجربه می‌کنند، اما اینتل هم با کاهش قیمت پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم توانسته عملکردش را بهبود دهد و محبوبیتش را میان کاربران استیم بیشتر کند.

یکی از دلایل کاهش سهم AMD در میان کاربران استیم می‌تواند مربوط به کمبود پردازنده‌های سری رایزن ۵۰۰۰ در بازار باشد. مدیرعامل این کمپانی چند وقت پیش از بهبود وضعیت در آینده خبر داد، بنابراین اگر سهم AMD دوباره به بالای ۳۰ درصد برسد، چندان جای تعجبی نخواهد داشت.
 
از پردازنده‌ها به سراغ کارت‌های گرافیک می‌رویم، جایی که انویدیا بدون هیچ دردسری حکمرانی می‌کند. بیشترین افزایش سهم در ماه ژوئن مربوط به کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 2060 با ۰.۹۹ درصد می‌شود. گرافیک GTX 1060 هم با افزایش سهم ۰.۹۳ درصدی در بالاترین رتبه لیست به چشم می‌خورد.
 
 
کارت گرافیک جدید RTX 3070 با افزایش ۰.۰۴ درصدی سهم توانسته به جمع ۱۵ کارت گرافیک برتر اضافه شود. کارت گرافیک RTX 3060 هم افزایش سهم ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرده است. در مقابل سهم کارت‌های گرافیک RX 580 و RX 570 به ترتیب کاهش ۰.۲۹ و ۰.۱۹ درصدی داشته‌اند.
 
یکی از موارد تقریبا عجیب در گزارش اخیر، کاهش سهم ویندوز ۱۰ و افزایش سهم ویندوز ۷ است. ویندوز ۱۰ کاهش سهم ۲.۵۱ درصدی را تجربه کرده، در حالی که سهم ویندوز ۷ با رشد ۲.۹۱ درصدی روبه‌رو شده است. با وجود معرفی ویندوز ۱۱ و همچنین انتشار اولین پیش نمایش آن، به نظر می‌رسد کاربران هنوز علاقه‌ای به ترک ویندوز ۷ ندارند.
 
 
در نهایت باید گفت که اطلاعات استیم کاملا دقیق نیستند اما همچنان می‌توان برای بررسی وضعیت پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و سیستم عامل‌ها از آن‌ها استفاده کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.