تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 3, 2021
16:56 شنبه، 12ام تیرماه 1400
کد خبر: 125991

آمازون به مدیرعامل جدید خود بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سهام می‌دهد

 
 
شرکت آمریکایی آمازون در نظر دارد به اندی جاسی، مدیر عامل جدید خود بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سهام اعطا کند که در طول ۱۰ سال به وی پرداخت خواهد شد.
 
به نقل از رویترز، شرکت آمریکایی آمازون در نظر دارد به اندی جاسی، مدیر عامل جدید خود بیش از 200 میلیون دلار سهام اعطا کند که در طول 10 سال به وی پرداخت خواهد شد.
 
در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، آمازون اعلام کرد که اهدای 61000 سهم این شرکت در تاریخ 5 ژوئیه ثبت خواهد شد. این تاریخی است که آقای جاسی جانشین جف بزوس، اولین مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون از زمان تأسیس آن در سال 1994 می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، تا لحظه بسته شدن معاملات بورس آمریکا در روز جمعه، ارزش این تعداد سهام آمازون حدود 214 میلیون دلار بوده است.
 
ارزش دقیق این پاداش به نحوه معاملات سهام در سال های آینده بستگی دارد و آقای جاسی را به رشد شرکتی که ارزش آن اکنون 1.77 تریلیون دلار است، تشویق می کند. اگرچه آمازون برنامه واگذاری این سهام را فاش نکرده است، اما گذشته نشان می‌دهد که بخشش های سهام این شرکت بلافاصله صورت نگرفته است.
 
بر اساس مدارک موجود، حقوق پایه آقای جاسی 175000 دلار آمریکا بوده است. علاوه بر این، وی 45.3 میلیون دلار سهام قبلی اعطا شده دارد که امسال به وی تعلق می گیرد و در سال 2020 41.5 میلیون دلار سهام به او اعطا شده بود.
 
متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه آمازون در سال گذشته 29007 دلار آمریکا برای کلیه کارمندان تمام وقت، نیمه وقت و موقت این شرکت در سراسر جهان بود، به استثنای آقای بزوس که حقوق پایه وی 81840 دلار بود.
 
سهام جف بزوس، بنیانگذار آمازون، وی را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.