تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 6, 2021
11:04 سه شنبه، 15ام تیرماه 1400
کد خبر: 126076

آمازون چقدر بزوس را پولدار کرد؟

 
جف بزوس روز دوشنبه از مقام مدیرعاملی شرکت آمازون کناره گیری کرد اما این آمریکایی نیازی به چک اکانتهای شبکه اجتماعی یا پرداختی های بیمه اجتماعی ندارد چرا که وی پولدارترین مرد جهان است.
 
مجله فوربس برآورد کرده که ثروت جف بزوس از سال ۱۹۹۸ که برای نخستین بار در فهرست پولدارترین آمریکایی ها وارد شد، ۱۹۶ میلیارد دلار صعود کرده و اکنون به حدود ۲۰۲ میلیارد دلار رسیده است.
 
بیزنس اینسایدر برآورد کرده که ثروت بزوس ۷۳۹ هزار و ۴۸۹ برابر ثروت یک بازنشسته آمریکایی معمولی است.
 
در حقیقت بزوس که با وجود واگذاری مدیرعاملی آمازون به اندی جاسی، همچنان رییس هیات مدیره اجرایی این شرکت می ماند، از سال ۲۰۱۹ به تنهایی شاهد افزایش ۷۳ درصدی ثروتش بوده است. و این با وجود واگذاری بیش از یک چهارم از سهام شرکتش به مک کنزی اسکات، همسر سابقش در جریان طلاقشان اتفاق افتاده است.
 
عمده ثروت جف بزوس (۹۰ درصد) در آمازون بوده و باقی آن در فعالیتهای دیگری مانند شرکت موشکی بلو اوریجین و روزنامه واشنگتن پست است.
 
یک موضوع دیگری که بزوس را از افراد عادی جدا می کند، این حقیقت است که وی مالیات بر درآمد کمتری پرداخت می کند. پروپابلیکا از آمار سرویس درآمد داخلی آمریکا برای بررسی اظهارنامه مالیاتی ثروتمندترین آمریکایی ها استفاده کرده است. در سال ۲۰۰۷ بزوس که یک میلیاردر بود، هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرد. در سال ۲۰۱۱ که وی ثروت خالص ۱۸ میلیارد دلار داشت، هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکرد و حتی ۴۰۰۰ دلار اعتبار مالیاتی برای کودکانش دریافت کرد.
 
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، بزوس روز دوشنبه در بیست و هفتمین سالگرد راه اندازی کتاب فروشی آنلاین آمازون بازنشسته شد. بزوس در نشست سالانه سهامداران آمازون گفته بود این تاریخ را انتخاب کردیم، زیرا برای من احساسی است و ۲۷ سال پیش دقیقا در چنین روزی آمازون رسما به یک شرکت تبدیل شد. وی قرار است در نخستین پرواز انسانی بلو اوریجین به فضا سفر کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.