بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 6, 2021
11:21 سه شنبه، 15ام تیرماه 1400
کد خبر: 126081

توسعه استارت‌آپ‌ها با کاهش بروکراسی اداری محقق می‌شود

 
 
فعالان حوزه فاوا معتقدند تنوع در بازسازی کسب و کارهای دیجیتالی و توسعه فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها در سایه کاهش بروکراسی‌ و توسعه خدمات فیبر نوری میسر خواهد بود.
 
 در نشست «چالش‌های توسعه خدمات دیجیتال و راهکارهای برون‌رفت در دوران پسا کرونا» که در چهارمین همایش تهران هوشمند برگزار شد حسام مقصود لو، مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران اعلام کرد که خدمات مورد نیاز مردم را مانیتور کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اخذ گواهی پایان کار و دریافت جواز ساخت تقریبا ۹۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری را شامل می‌شود و اگر آنان بتوانند این خدمات را الکترونیکی کنند در اصل همین میزان مراجعات مردم و در نهایت تردد آنها در شهر کاهش می‌یابد. او گفت: «در سامانه‌ «تهرانِ من» روزانه ١٠ هزار مفاصاحساب گرفته می‌شود و دستگاه‌های مختلف نیز برای ارائه آن همکاری‌های لازم  را انجام داده‌اند.»
 
او در ادامه به گلایه‌مندی مردم در خصوص مشکلات و عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات میان سامانه‌های مختلف از جمله سامانه‌های بانکی اشاره کرد و گفت که برای ساده‌تر شدن ارائه خدمات الکترونیکی باید برای این موارد تمهیداتی اندیشیده شود.
 
در ادامه نشست شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ با اشاره به اهمیت اتخاذ سیاست‌هایی برای ایجاد سرویس‌های جدید و نوآورانه که کاری تدریجی است، گفت: «ورود مشتریان جدید این نگرش را تقویت کرده است که اگر بدون نوآوری ویژه‌ای وارد عمل شویم بازار چندانی ایجاد نخواهد شد، این در حالی است که در مواردی این اتفاقات آن‌طور که باید و شاید شکل نگرفته است.»
مدیر عامل فناپ با تاکید براینکه بازارهایی که چاشنی نوآوری و خدمات متفاوت ندارند، سهم بازار کمی خواهند داشتند، افزود:‌ « در ایران به واسطه اینکه بازارهای مالی ما برای تامین مالی ایده‌های نوآورانه به بلوغ کاملی نرسیده است، عملا موضوع سرمایه‌گذاری‌هایی که از سوی شرکت‌های بزرگ و CBCها صورت می‌گیرد با توفیق بیشتری مواجه بوده است؛ ما با همین نگاه سبد خدمات محصولات فناپ را بازنگری کردیم و برنامه ۵سال آینده را با توجه به موضوعاتی که چه کرونا، چه فضای اقتصادی کشور و چه فضای کسب‌وکاری در دنیا به وقوع می‌پیوندد بازنگری کردیم.»
 
نیما نامداری، مدیرعامل جوانه و هم‌بنیان‌گذار بلوط از دیگر حاضران این نشست با اشاره به این‌که رشد استارت‌آپ‌ها زمانی بیشتر خواهد بود که بروکراسی‌ها کمتر شود، افزود: «یکی از مهم‌ترین کارهایی که حاکمیت باید انجام دهد تا این کارها  توسعه یابد این است که در حد متعادلی به امور ورود کند.»
مسعود وکیلی نیا، مدیرعامل مبین‌وان با  تاکید بر این‌که آینده ارتباطات صرفا در موبایل نخواهد بود، گفت: «توسعه شبکه فیبر نوری راهی برای توسعه ارتباطات خواهد بود، هرچند که سرمایه‌گذار در این حوزه آینده مبهمی از منظر قوانین و مقررات می‌بیند اما اگر توسعه شبکه فیبر و تلفن همراه را مورد توجه قرار دهیم، کارها پیشرفت بهتری خواهد داشت، مشکل دوم شهرداری‌ها هستند که از نظر حفاری و توسعه شبکه  فیبر نوری باید اهتمام داشته باشند، همچنین این موضوعات باید در ساختار فراسازمانی دیده شود تا چالش‌های این حوزه را بتوان یک‌باره حل کرد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.