تلفن همراه

گوشی

July 6, 2021
12:00 سه شنبه، 15ام تیرماه 1400
کد خبر: 126086

پرچم‌دار بعدی برند نوکیا به‌زودی معرفی خواهد شد

 
مدیر بخش محصولات HMD تأیید کرده است که در تاریخ ۲۰ آبان، گوشی هوشمند پرچم‌داری از برند نوکیا معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.
 
یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی‌های موبایل و مدل‌های هوشمند ابتدایی را می‌توان نوکیا دانست. این شرکت طی سال‌های اخیر با چالش‌های مختلفی همراه بود که می‌توان از فروش بخش موبایل آن به مایکروسافت، شکست در بازار و فروش مجدد آن به شرکت دیگری به نام HMD Global اشاره کرد. با اینکه محصولات در خور توجهی در میان تلفن‌های هوشمند برند نوکیا وجود دارد؛ اما این شرکت هرگز نتوانست به جایگاه پیشین خود در بازار بازگردد.
 
شکست‌های نوکیا همچنان ادامه دارد و با اینکه محصولاتی از این برند در رده‌های پایین‌رده و میان‌رده توانسته‌اند فروش نسبتا قابل قبولی تجربه کنند، نوکیا همچنان از نداشتن پرچم‌داری موفق در بازار رنج می‌برد. HMD طی سال‌های گذشته، پرچم‌داری به نام نوکیا ۹ PureView را به بازار عرضه کرد؛ اما این محصول با وجود ویژگی‌های در خور توجهی که داشت با استقبال بسیار کمی مواجه شد و حتی نتوانست به حداقل فروش مورد نظر سران HMD برسد.
 
پس از شکست نوکیا ۹ PureView، گفته شد جانشینی برای آن در دست توسعه است که نه‌تنها اشتباهات مدل اصلی را جبران می‌کند، بلکه ویژگی‌های به‌مراتب بیشتری  دارد. اولین مدل، نوکیا ۹.۱ نام داشت که به عرضه نرسید. سپس شایعاتی مطرح شد که HMD روی گوشی دیگری به نام نوکیا ۹.۲ کار می‌کند که البته آن نیز در حد شایعه باقی ماند.
 
در آخرین گزارش‌ها اشاره شد که نوکیا ۹.۳ پرچم‌دار بعدی HMD خواهد بود؛ اما این گوشی هوشمند نیز بازه‌ی زمانی تعریف‌شده برای رونمایی را از دست داد و محصولی با نام ذکرشده توسط HMD معرفی نشد. پس از مدتی شایعات و اخبار در مورد محصول بالارده‌ی نسل بعدی برند نوکیا کم‌رنگ‌تر شدند تا پرونده‌ی معرفی محصولی با اسامی ذکرشده بسته شود.
 
درحالی‌که HMD بازه‌های زمانی مختلف برای معرفی پرچم‌دار بعدی خود را از دست داده است، GSMArena به نقل از ITHome گزارش می‌دهد که پرچم‌دار بعدی نوکیا در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) با برخورداری از نسل نوین ارتباطات 5G معرفی و سپس به بازار عرضه خواهد شد. این گفته‌ توسط ژانگ یوچنگ، مدیر بخش محصولات HMD در چین تأیید شده است و به نظر می‌رسد پاییز امسال، HMD در نهایت گوشی هوشمند بالارده‌ی خود را به علاقه‌مندان معرفی خواهد کرد.
 
متأسفانه ژانگ یوچنگ اطلاعات بیشتری از محصول در دست توسعه‌ی نوکیا ارائه نداده است و حتی در گزارش به نام آن اشاره‌ای نشده است. البته به نظر می‌رسد این محصول از نام‌گذاری قبلی برخوردار نباشد و نام دیگری به جای نوکیا ۹.۳ برای آن در نظر گرفته شود. انتظار می‌رود پرچم‌دار بعدی در میان محصولات سری نوکیا ایکس قرار بگیرد.
 
از آخرین محصولات در دست توسعه‌ی سری نوکیا ایکس می‌توان به نوکیا ایکس ۵۰ اشاره کرد؛ میان‌رده‌ای پریمیوم که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۵ را یدک می‌کشد. گفته می‌شود نوکیا ایکس ۵۰ دارای دوربین‌هایی است که توسط شرکت آلمانی زایس بهینه شده و صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی با رزولوشن +1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. از دیگر مشخصات احتمالی ایکس ۵۰ می‌توان به باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد.
 
با نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری نوکیا ایکس ۵۰ و مقایسه‌ی آن با سایر محصولات برند نوکیا، می‌توان گفت ایکس ۵۰ توانمندترین محصولی است که HMD در نظر دارد به بازار عرضه کند؛ اما نمی‌توان آن را گوشی هوشمند پرچم‌دار محسوب کرد. ایکس ۵۰ در مقایسه با نوکیا ایکس ۱۰ و ایکس ۲۰ محصول به‌مراتب بهتری محسوب می‌شود؛ اما در مقایسه با پرچم‌داران موجود در بازار، حرفی برای گفتن ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.