اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

July 7, 2021
16:44 چهارشنبه، 16ام تیرماه 1400
کد خبر: 126145

5 میلیارد کاربر 5G تا سال 2026

پیش‌بینی می‌شود تعداد مشترکان نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G در سراسر جهان تا پایان سال جاری میلادی از 580 میلیون نفر فراتر رود و در سال 2026 میلیادی به بیش از 3.5 میلیارد نفر برسد.
 
چین همچنان از نظر پوشش سطح بیشتری از تعداد مشترکان در جهان پیشتاز است و براساس گمانه‌زنی‌های صورت گرفته قرار است در پایان سال 2026 میلادی بیش از 1.17 میلیارد نفر از مردم این کشور به خدمات 5G دسترسی داشته باشند.
 
جدیدترین گزارش شرکت اریکسون از بازار موبایلی جهان نشان می‌دهد نسل بعدی فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی در شرف تبدیل شدن به سریع‌ترین پلتفرم پذیرفته شده در جهان است و روزانه یک میلیون نفر به مجموع کاربران جهانی تحت پوشش خدمات 5G اضافه می‌شود.
 
پیش از این گفته می‌شد شبکه مخابراتی 5G طی دو سال زودتر از زمان‌بندی که شبکه 4G LTE به آن دست یافت بتواند یک میلیارد مشترک را تحت پوشش قرار دهد.
 
این پیش‌بینی در جریان سرمایه‌گذاری‌های چین روی شبکه 5G صورت گرفت و همچنین دسترسی سریع‌تر و مقرون به صرفه بودن دستگاه‌های تجاری برای دریافت خدمات 5G کارشناسان را به این نتیجه سوق داد. در حال حاضر بیش از 300 مدل گوشی هوشمند در جهان امکان دریافت خدمات 5G را برای کاربران فراهم می‌کنند.
 
به گفته اریکسون، تعداد مشترکان شبکه ارتباطی و مخابراتی 5G با دستگاه‌های مجهز به گیرنده خدمات 5G در فصل نخست سال 2021 میلادی رشد 70 درصدی را تجربه کرد. در این میان گفته شد پایان سال 2026 میلادی خدمات 5G بیش از 60 درصد مردم جهان را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.