تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 8, 2021
12:22 پنجشنبه، 17ام تیرماه 1400
کد خبر: 126154

بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد

 
پس از اعلام تصمیم لغو قرارداد رایانش ابری با مایکروسافت از سوی پنتاگون که به افزایش ارزش سهام آمازون منتهی شد، جف بزوس چند میلیارد دلار دیگر پولدارتر شد.
 
پس از این که وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد قرارداد رایانش ابری با مایکروسافت را لغو می کند، ارزش سهام شرکت آمازون ۴.۷ درصد افزایش یافت و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۸.۴ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس افزوده شد و به رکورد ۲۱۱ میلیارد دلار رسید.
 
آخرین باری که فردی در رتبه بندی بلومبرگ به این میزان ثروت نزدیک شد، در ژانویه بود که ثروت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا برای مدت کوتاهی به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید.
 
این دو نفر در نیمه اول امسال در حال دست به دست کردن عنوان ثروتمندترین فرد جهان با یکدیگر بودند اما بزوس از اواسط مارس که ارزش سهام آمازون حدود ۲۰ درصد صعود کرد، این عنوان را حفظ کرده است.
 
افزایش قیمتهای سهام در ماههای اخیر ثروت گروهی از غولهای فناوری نظیر ماسک را بیشتر کرده است. وی دومین فرد ثروت پس از بزوس قرار دارد که ارزش ثروتش با وجود افت ارزش سهام تسلا در روز سه شنبه به ۱۸۰.۸ میلیارد دلار رسید. برنارد آرنو که غول کالاهای لوکس فرانسوی است با ۱۶۸.۵ میلیارد دلار، در رتبه سوم قرار دارد.
 
بزوس ۵۷ ساله هفته جاری پس از ۲۷ سال اداره آمازون از سمت مدیرعاملی این شرکت رسما کناره گیری کرد. وی همچنان ۱۱ درصد از این شرکت را در اختیار دارد و به عنوان رییس هیات مدیره اجرایی خدمت می کند.
 
پنتاگون قرارداد رایانش ابری ۱۰ میلیارد دلاری را که در سال ۲۰۱۹ به مایکروسافت اعطا کرده بود پس از سالها کشمکش میان دولت و بعضی از بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکایی بر سر این قرارداد لغو و اعلام کرد قصد دارد کار را بین مایکروسافت و آمازون تقسیم کند.
 
مک کنزی اسکات، همسر سابق بزوس و پانزدهمین فرد ثروتمند جهان هم روز سه شنبه با افزایش ۲.۹ میلیارد دلاری ثروتش روبرو شد که جای ۲.۷ میلیارد دلاری که از ابتدای امسال تاکنون بخشیده بود را گرفت. این امر نشان می دهد که بعضی از میلیاردرها سریعتر از آنچه می بخشند، پول در می آورند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.