تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

July 14, 2021
11:36 چهارشنبه، 23ام تیرماه 1400
کد خبر: 126384

اپل فروش پک باتری مگ‌سیف را با قیمت ۹۹ دلار برای سری آیفون ۱۲ آغاز کرد

 
اپل چندین ماه پس از معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲، در سکوت خبری یک محصول مبتنی بر فناوری مگ‌سیف را عرضه کرد. این محصول که پک باتری مگ‌سیف نام دارد، قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس سری آیفون ۱۲ را فعال می‌کند.
 
این محصول در رنگ سفید به فروش می‌رسد و ظاهرا روی آن یک پوشش سیلیکونی قرار دارد. طبق تصاویر، پک باتری مگ‌سیف ۱۱.۱۳ وات ساعتی است که می‌تواند تقریبا یکبار آیفون ۱۲ را شارژ کند. آیفون ۱۲ به یک باتری ۱۰.۷۸ وات ساعتی مجهز شده، اما شارژ Qi می‌تواند باعث اتلاف انرژی شود، بنابراین شاید کمتر از یکبار بتوان آیفون را با پک باتری جدید اپل شارژ کرد.
 
پک باتری مگ‌سیف می‌تواند با سرعت ۵ وات آیفون را شارژ کند، البته اگر آن را به برق وصل کنید، سرعت شارژ به ۱۵ وات می‌رسد. این محصول و آیفون را می‌توان بطور همزمان شارژ کرد. به گفته اپل، با اتصال کابل لایتنینگ به پک باتری، سرعت شارژ وایرلس به ۱۵ وات می‌رسد و در صورت استفاده از شارژر ۲۰ واتی، این سرعت بیشتر هم می‌شود.

اگر آیفون به منبع برق وصل باشد، می‌تواند پک باتری را شارژ کند. به گفته اپل، کاربران زمانی که در حال استفاده از پورت آیفون هستند مانند اتصال به مک، می‌توانند پک باتری مگ‌سیف را به این شکل شارژ کنند. این ویژگی همان شارژ بی‌سیم معکوس آیفون ۱۲ است که انتظار می‌رود در آیفون ۱۳ هم وجود داشته باشد.
 
در اسناد پشتیبانی پک باتری مگ‌سیف به این موضوع اشاره شده که برای استفاده از آن، باید آیفون به iOS 14.7 یا نسخه‌های جدیدتر مجهز باشد. وضعیت شارژ این باتری را هم می‌توان در هوم اسکرین یا در ویجت باتری مشاهده کرد.
 
به گفته کوپرتینویی‌ها، احتمال اینکه آیفون در زمان استفاده از این شارژر گرم شود وجود دارد. در صورتی که دما افزایش چشمگیری پیدا کند، آیفون برای افزایش طول عمر باتری میزان شارژ را به ۸۰ درصد محدود می‌کند تا دمای آیفون کاهش یابد.
 
کاربران از همین امروز می‌توانند این پک باتری را سفارش دهند و ۵ تا ۷ روز دیگر آن را تحویل بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.