امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 20, 2021
10:52 سه شنبه، 29ام تیرماه 1400
کد خبر: 126623

چین متهم به حمله سایبری به پارلمان نروژ شد

دولت نروژ ادعا می کند حمله سایبری به سیستم ایمیل پارلمان این کشور در ماه مارس توسط چین انجام شده است.
 
 به نقل از رویترز، نروژ روز گذشته اعلام کرد چین مسئول حمله سایبری است که در ۱۰ مارس در سیستم ایمیل پارلمان این کشور انجام شد و از مقامات خواست برای جلوگیری از چنین عملیات‌هایی اقدامات لازم را انجام دهند.
 
اریکسن سوئرید وزیر امورخارجه این کشور نیز در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد: حمله سایبری که در ماه مارس انجام شد، سیستم‌های ایمیل مهمترین بنیاد دموکراتیک ما را به خطر انداخت. ما همیشه نسبت به چنین دخالت‌هایی واکنش نشان می‌دهیم.
 
تحقیق سرویس‌های اطلاعاتی نروژ نشان داده حمله از سوی هکرهایی انجام شده که در چین فعالیت می‌کنند. همچنین به گفته سوئرید چند کشور متحد نروژ، اتحادیه اروپا و مایکروسافت نیز این امر را تأیید می‌کنند.
 
بیانیه نروژ بخشی از واکنش هماهنگ آمریکا و متحدانش است که چین را متهم کرده‌اند یک حمله سایبری جهانی انجام داده است.
 
از سوی دیگر سفارت چین در نروژ نیز خواهان شواهدی درباره ادعاهای دولت این کشور اروپایی شده است.
 
دربیانیه این سفارتخانه برای رویترز آمده است: ما با توجه به حقایق و شواهد آماده همکاری با تمام طرف‌ها هستم تا به طور مشترک با فعالیت‌های غیرقانونی در فضای سایبری مقابله کنیم. همزمان شدیداً با اتهامات بی اساس علیه چین مخالف هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.