اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 20, 2021
14:27 سه شنبه، 29ام تیرماه 1400
کد خبر: 126645

در مورد زیرساخت وب سایت‌ها بیشتر بدانید

 
امروزه با گسترش فناوری اطلاعات در سراسر جهان و گسترش شبکه‌های مجازی اکثر کسب و کارها اینترنتی شده‌اند و فروشگاه‌ها و دفاتر خدماتی از حالت فیزیکی فاصله گرفته و به سمت مجازی شدن پیش می‌روند. در این مقاله در مورد زیرساخت وب سایت‌ها بیشتر بدانید.
 
امروزه با گسترش فناوری اطلاعات در سراسر جهان و گسترش شبکه‌های مجازی اکثر کسب و کارها اینترنتی شده‌اند و فروشگاه‌ها و دفاتر خدماتی از حالت فیزیکی فاصله گرفته و به سمت مجازی شدن پیش می‌روند. این موضوع در سال‌های اخیر به علت شیو بیماری کرونا بیش از پیش بیشتر شده است و از این رو بیشتر فروشگاه‌ها اینترنتی شده‌اند و یا در شرف اینترنتی شدن هستند. از آن‌جا که برخی از صاحبان کسب و کار نسبت به زیر ساخت وب‌سایت اطلاعات درستی ندارند، از طراحی و راه‌اندازی سایت خود ترس دارند و این کار را به تعویق می‌اندازند.  
 
منظور از زیر ساخت وب سایت سرویس‌هایی است که در مجموع یک صفحه وب را تشکیل داده و در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. زیرساخت وب سایت یک مجموعه پیوسته است و وجود هر سرویس به سرویس دیگری وابسته است. از اصلی ترین این سرویس‌ها می‌تواند تهیه یا خرید میزبانی وب (هاست) و خرید دامنه از irpowerweb را نام برد که در ادامه توضیح مختصری راجع به هر کدام بیان می‌کنیم.
 
ثبت دامنه داخلی یا بین المللی
 
 
دامنه اول قدم و پایه ساخت و طراحی یک سایت فروشگاهی، خدماتی، خبری و غیره است. دامنه در واقع همان نام یا آدرس سایت شما است که به واسطه آن کاربران می‌توانند شما را در اینترنت پیدا کنند. دامنه از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. شما در انتخاب نام دامنه آزاد هستید و محدودیتی ندارد اما اگر نامی که انتخاب می‌کند در حیطه کسب و کار خود باشد بهتر است همچنین این نام نباید توسط شخص دیگری از قبل ثبت شده باشد. پسوند نیز انواع مختلفی دارد و باید با توجه به نوع سایت انتخاب شود. به عنوان مثال اگر سایت تجاری است باید پسوند com استفاده کنید و اگر سایت داخلی و ایرانی است پسوند ir را به کار ببرید. برای ثبت دامنه می‌توانید از شرکت‌های مختلف که خدمات طراحی سایت را ارائه می‌دهند کمک بگیرید. دامنه به عنوان زیرساخت وب‌سایت ضروری است و باید آن را خریداری کنید.
 
هنگام خرید دامنه باید زمانی برای آن تعیین کنید و پس از اتمام آن زمان مجدداً دامنه خود را تمدید کنید؛ در غیر این صورت پس از اتمام این زمان که معمولاً یک تا چند سال است، دامنه آزاد شده و توسط شخص دیگری قابل ثبت خواهد بود. دامنه به تنهایی نمی‌تواند زیرساخت سایت شما را تشکیل دهد. بنابراین در مراحل اولیه طراحی وب‌سایت باید حتماً یک هاست نیز خریداری کنید. در ادامه راجع به هاست نیز صحبت خواهیم کرد و ارتباط این دو سرویس را بیان می‌کنیم.
 
تعیین یا خرید میزبانی وب (هاست)
دامنه در واقع آدرس سایت شما و میزبان وب (هاست) محلی برای قرارگیری آن در فضای اینترنت است. برای این که بتوانید فایل‌ها و محتوای سایت خود را در اینترنت بارگذاری کنید تا در دسترس کاربران قرار بگیرد به یک محل تحت عنوان هاست نیاز دارید. هاست نیز به عنوان زیر ساخت وب‌سایت نیز باید خریداری شود. شما می‌توانید دامنه و هاست را از یک شرکت و یا به صورت جداگانه از شرکت‌های مختلف خریداری کنید.
 
میزبانی وب (هاست) ویندوز، بستر مورد نیاز برای میزبانی وب‌سایت‌های توسعه داده شده با زبان. Net است. Plesk محبوبترین کنترل پنل مدیریت میزبانی وب ویندوز است که رابط گرافیکی را برای دسترسی به ویژگی‌های مختلف هاست مهیا می‌کند. میزبانی وب ویندوز مناسب میزبانی وب‌سایت‌هایی است که با زبان. Net و پایگاه داده MSSQL طراحی شده اند. امکانات متنوعی از جمله ایجاد پست الکترونیکی، اتصال چند دامنه به یک وب‌سایت و … در کنار میزبانی بر روی هاردهای پرسرعت NVMe/SSD تنها بخشی از امکانات میزبانی وب ویندوز است.

هاست به دو صورت هاست ویندوز و هاست لینوکس در دسترس است.   تنها نکته مهمی که در این بین مطرح می‌شود این است که هاست و دامنه باید به هم متصل شوند. این اتصال توسط سرویس DNS انجام می‌شود. در این صورت به جای این که برای پیدا کردن سایت مورد نظر مجبور به حفظ کردن IP سرور میزبان آن باشید با وارد کردن نام دامین یا همان دامنه در نوار مرورگر سایت هدف را پیدا کنید.
 
سرور اختصاصی یا سرور مجازی
یک هاست برای یک سایت نوپا که تازه فعالیت خود را شروع کرده و بازدید کمی دارد، کفایت می‌کند اما وقتی سایت رشد کرد و میزان بازدیدکنندگان افزایش یافت، طبیعتاً سایت با کندی سرعت مواجه می‌شود و حتی مشکلات دیگری مانند در خطر قرار گرفتن امنیت سایت و اطلاعات کاربران به وجود می‌آید.
 
سرور مجازی با نام اختصاری VPS با ارائه دسترسی‌ کاربر کامل به سیستم عامل همچون سرورهای اختصاصی نهایت انعطاف پذیری را به ارمغان می‌آورد. همچنین این سرویس به علت ارائه دسترسی‌های بسیار نزدیک به سرور اختصاصی ولی با قیمت مقرون به صرفه نسبت به آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

 در این زمان شما باید با خرید سرور مجازی یا سرور اختصاصی زیر ساخت وب سایت را ارتقا بخشید. سرور به معنی سرویس‌دهنده است و در واقع کامپیوتر قدرتمند و همیشه روشنی است که همواره به اینترنت متصل است و مخاطبان وب‌سایت میتوانند به محتوای روی آن دسترسی پیدا کنند.
 
سرور میتواند به صورت همزمان میزبانی چند سایت را انجام دهد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هاست اشتراکی بین چند سایت فضای و منابع محدودتری نسبت به میزبانی کامل وب‌سایت روی یک سرور را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس زیرساخت وب سایت در انواع مجازی و اختصاصی وجود دارد. صفحه وب با کمک این زیرساخت در ترافیک‌های بالا خیلی سریع لود می‌شود.  
 
چرا IRPOWER را برای میزبانی زیر ساخت وب سایت انتخاب کنیم؟
وقتی به دنیای اینترنت قدم می گذارید با گروه بزرگی از کسب و کار مشابه کار خود رو به رو می‌شوید که برای موفقیت در بین آن‌ها باید تلاش زیادی کنید. زیر ساخت وب سایت برای توسعه سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بهتر است شرکتی را برای طراحی سایت انتخاب کنید که نسبت هزینه و کیفیت خدمات دریافتی مناسب باشد. شرکت آی آر پاور یک شرکت قدیمی در زمینه میزبانی وب است که کار ثبت و خرید دامنه، هاست، سرور و سایر خدمات مربوط به ساخت وب سایت را به بهترین شکل و بالا ترین کیفیت و البته با قیمت مناسب  انجام می‌دهد. جهت آشنایی بیشتر با این شرکت می‌توانید به آدرس www.IRPOWER.com مراجعه کنید.
جهت اطلاع بیشتر از نحوه خدمات سایت به آدرس سایت IRPOWER.com مراجعه نمایید و یا با شماره گیری (۰۲۱) ۴۷۶۲۱۰۰۰ از راهنمایی کارشناسان مجرب و خبره بهرمند شوید.  
تلگرام: https://t.me/irpowercom
اینستاگرام: https://instagram.com/irpowerweb
فیس بوک: https://www.facebook.com/irpowerweb
توییتر: https://twitter.com/irpowerweb
لینکدین: https://www.linkedin.com/company/irpowerweb/
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.