تلفن همراه

فناوری

July 21, 2021
12:59 چهارشنبه، 30ام تیرماه 1400
کد خبر: 126661

اپل تمام آیفون‌های سال ۲۰۲۲ را به ۵G مجهز می‌کند

 
اپل که سال گذشته گوشی‌های آیفون خود را در دو مدل ۵G و ۴G ارائه کرده بود در سال آینده قرار است برای اولین بار تلفن‌همراه ارزان خود را نیز تغییر داده و تمام آنها را به ۵G مجهز کند.
 
 گوشی‌های آیفون SE رده گوشی‌های ارزان و اقتصادی این شرکت است که از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد و هدف آن جایگزینی گوشی‌های قدیمی اما به صورت اقتصادی و ارزان بود. کاربرانی که قادر به هزینه بالا و خرید پرچمداران را ندارند می‌توانند با استفاده از این گوشی به جدیدترین نرم‌افزار البته با سخت افزاری ضعیف تر دسترسی پیدا کنند.
 
اپل اولین سری این گوشی‌های اقتصادی را با برداشت از آیفون ۵s روانه بازار کرد اما در سال ۲۰۲۰ نسل جدید این گوشی‌ها با طراحی شبیه به آیفون ۸ روانه بازار شده و به چیپ A13 بایونیک SoC مجهز شدند.
 
این شرکت نسخه ۵G این گوشی را در نیمه اول ۲۰۲۲ ارائه می‌کند و این آیفون به پردازشگر A15 و اتصال ۵G با مودم X60 از کوالکام مجهز می‌شود.
 
نسل جدید آیفون SE قرار است همان طراحی را حفظ کرده؛ اما سخت افزاری داخلی آن بروزرسانی شود. در ماه آوریل شایعه شده بود که آیفون SE3 به یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی مجهز می‌شود که اندازه آن با نسل فعلی آیفون SE برابر است. با این حال وبسایت نیکی (Nikkei.com) که منبع اصلی این گزارش است اعلام کرده این نسخه جدید با صفحه ۴.۷ اینچی روانه بازار می‌شود اما خبری از صفحه نمایش اولِد (OLED) نیست و یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی در این گوشی به کار رفته که البته قیمت آن را مقرون به صرفه می کند.
 
تولید عمده آیفون امسال نیز در ماه آگوست آغاز شده و با برنامه‌ای که اپل پیش از پاندمی برای تولید مشخص کرده بود همخوانی دارد. اپل می‌تواند از ماه آگوس تا پایان ژانویه تا ۹۵ میلیون واحد را تولید کند که البته این پیش‌بینی‌ها در دست بررسی است. اپل قصد دارد که در سال ۲۰۲۱ تا ۲۳۰ میلیون آیفون از جمله مدل‌های فعلی و جدید را تولید کند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد می‌کند.
 
جف پو، تحلیلگر بانک بین‌المللی هیتانگ، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود که اپل امسال ۲۳۱ میلیون آیفون و سال آینده ۲۴۰ میلیون آیفون را تولید کند.
 
پو می‌گوید: «ما برای آیفون‌های اپل در سال آینده تغییرات انقلابی را پیش‌بینی نمی کنیم. اما انتظار مدل‌های بیشتر و برنامه ریزی تولید بهتری داریم و با توجه به ویژگی‌های سال آینده انتظار داریم که آیفون ارسال خود را حداقل با احیای بازار گوشی هوشمند در جهان همراستا کند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.