تلفن همراه

گوشی

July 22, 2021
11:59 پنجشنبه، 31ام تیرماه 1400
کد خبر: 126679

کیس آیفون Fjorden تجربه تصویربرداری با دوربین‌های DSLR را فراهم می‌کند

 
استارتاپ نروژی «Fjorden» پروژه جدیدی را در «کیک استارتر» ثبت کرده که هدف آن تولید کیس مخصوصی مجهز به کلیدهای فیزیکی دوربین است که تجربه تصویربرداری منحصربه فردی شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR را برای کاربران آیفون اپل فراهم می‌کند.
 
کیس Fjorden متعلق به استارتاپی نروژی است که می‌خواهد حس بی‌نظیر لمس کلیدهای فیزیکی در حین عکسبرداری را برای دارندگان آیفون، ممکن سازد؛ اما در عین حال بتواند سبکی و راحتی مورد انتظار از یک کیس موبایل را نیز تامین کند. البته برای اولین‌بار نیست که چنین ایده‌ای به ذهن شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی موبایل می‌رسد و در گذشته نیز شاهد نمونه‌های مشابه مانند Moment Original Case و Shiftcam بوده‌ایم. با این حال Fjorden از قابلیت جداسازی سریع بهره می‌گیرد که می‌تواند در هنگام عدم نیاز به آن، استفاده شود. همچنین پشتیبانی از فناوری مگ سیف اپل نیز ممکن است برای برخی از کاربران اهمیت داشته باشد.
 
 
خریداران کیس Fjorden می‌توانند از آن روی آیفون ۱۱ و ۱۲ بهره بگیرند. محل قرارگیری انگشتان ۱۰.۷ میلی‌متر است که تقریبا با کیس ایرپاد اپل برابری می‌کند؛ در نتیجه کاربران همچنان می‌توانند آن را به راحتی درون جیب قرار دهند. طراحان کیس مذکور وعده داده‌اند که برخی از ویژگی‌های اختصاصی دیده شده در کلید دوربین‌های DSLR و بدون آینه را به محصول خود خواهند آورد. از جمله امکانات اصلی گفته شده می‌توان به شاتر دو مرحله‌ای و پیچک قابل شخصی‌سازی برای تنظیم موارد گوناگون مانند ISO و سرعت شاتر اشاره کرد.
 
کلید قابل شخصی‌سازی جداگانه، یکی دیگر از امکانات قرار گرفته روی Fjorden است که می‌توان از آن برای تغییر سریع حالت تصویربرداری، جابه‌جایی میان لنزهای مختلف، تعویض حالت تصویربرداری و سایر امکانات در دسترس، استفاده کرد. البته به نظر می‌رسد که تمامی قابلیت‌های محصول از طریق اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض آیفون ارائه نمی‌شود و کاربران به اپلیکیشن مخصوص جهت استفاده از پتانسیل کامل Fjorden نیاز خواهند داشت. سازندگان ابزار جانبی گفته شده ادعا دارند که اپلیکیشن آن‌ها از تمامی فناوری‌های پردازشی مرتبط با تصویربرداری اپل که برای توسعه‌دهندگان فراهم شده است، پشتیبانی می‌کند که شامل مواردی مانند حالت پرتره، عکسبرداری HDR و فرمت ProRAW می‌شود؛ اما ظاهراً خبری از حالت تصویربرداری در شب (Night Mode) نیست.
 
کاربران علاقه‌مند به Fjorden می‌توانند از طریق ثبت‌نام در کمپین کیک استارتر پروژه اقدام به قرارگیری در صف خرید کنند؛ اگرچه به نظر نمی‌رسد که به زودی شاهد خروجی نهایی باشیم. نسخه معمولی با قیمت ۱۲۹ دلار برای ثبت‌نام در دسترس است درحالی که نسخه دارای کیس مگ سیف برچسب ۱۴۹ دلاری را یدک می‌کشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.