اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

July 24, 2021
12:12 شنبه، 2ام مردادماه 1400
کد خبر: 126717

خسارت اولیه سیل در بافت کرمان ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام شد

 
نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و اُرزوییه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت اولیه سیل شهرستان بافت برآورد شده گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه کشاورزی است.
 
 صمدالله محمدی روز جمعه پس از بازدید مسئولان استانی از مناطق سیل زده بافت در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان با حضور استاندار کرمان افزود: با جدیت و پیگیری مردم و مدیران استان بایستی این خسارت‌ها را جبران کرد و در این زمینه مدیران گزارشی از پیگیری های اعضای ستاد بحران را روزانه تا رفع مشکلات مردم به استاندار کرمان برسانند که کارها سریع پیش برود.
 
وی اظهار داشت: اگر قنات ها در اسرع وقت بازسازی و تعمیر نشود زندگی مردم را دچار مشکل می کند؛ این شهرستان صنعت قابل توجهی ندارد و عمده اشتغال مردم در حوزه کشاورزی است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این شهرستان‌ها هم اکنون نیاز به توجه ویژه مسئولان دارند، دام های خانوار روستایی تلف شده و اماکن و علوفه آنان از بین رفته که باید این مشکلات مردم رفع شود.
 
شهرستان‌هایی با ضعف در همه زیرساخت‌ها
 
وی تصریح کرد: یکی از ضروریات امدادرسانی جاده است و شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در همه مباحث زیرساختی دچار ضعفند، امسال عملیات اجرایی باند دوم محور کرمان – بافت از محل اعتبارات ماده ۵۶ به اتمام برسد که در صورت حادثه حداقل بتوانیم از این محل به مردم امدادرسانی کنیم.
 
این نماینده مجلس افزود: رودخانه های شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه باید مطالعه شود اما متاسفانه تاکنون کار لازم در این زمینه انجام نشده و سبب افزایش خسارت‌های سیلاب اخیر شده است.
 
محمدی گفت: مظلومیت در تمامی موضوعات مردم شهرستان بافت می‌بارد و رودخانه های محدوده این شهرستان اگر ساماندهی شده بود آسیب ها و خسارت‌های سیلاب کاهش می یافت.
 
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که ساماندهی رودخانه های بالادست و ملاحظات فنی در ابنیه ارتباطی اتفاق می افتاد، خسارت های سیل اخیر به این شکل نبود.
 
شهرستان‌هایی با ضعیف ترین آنتن‌دهی تلفن همراه 
 
نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ابتدای جاری شدن سیلاب در روستای تلخه چار و باغ فخروییه چوپانی از بالا دست به علت آنتن نداشتن تلفن همراه نتوانست مردم را در ابتدا از خطر سیل آگاه کند اما به سختی این کار را انجام داد که اگر انجام نمی شد، اکنون تلفات بیشتری داشتیم.
 
وی ادامه داد: شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوییه و راور ضعیف ترین آنتن دهی در حوزه تلفن همراه استان کرمان را دارند.
 
شهر بافت سیل بند ندارد
 
وی یادآور شد: اکنون بالادست شهر بافت هم سیل بند مناسبی نداریم لذا احتمال داشت این خسارت در شهر رخ دهد.
 
محمدی تاکید کرد: آبخیزداری از ضروریات حفاظت از جان و مال مردم است و تامین منابع مالی آن دینی است که آیندگان از ما دارند که در این خصوص باید توجهی ویژه به نقاط در معرض خطر سیل شود و جنگل کاری می تواند در این مواقع نجات دهنده باشد.
 
وی بیان داشت: معین های اقتصادی در خرید ماشین آلات همکاری کنند که کمبود امکانات این شهرستان جبران شود؛ ضمن اینکه هلال احمر نیز نیاز به تجهیزات دارد.
 
شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قراردارد و سیل اخیر در این شهرستان علاوه بر خسارت‌های اعلام شده، جان پنج نفر از مردم این منطقه را گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.