تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

July 26, 2021
11:15 دوشنبه، 4ام مردادماه 1400
کد خبر: 126802

نمایش خارق‌العاده ۱۸۲۴ پهپاد در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو

په.jpg
 
ژاپن در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌‌های المپیک امسال، از ۱۸۲۴ پهپاد برای اجرای نمایشی خارق‌العاده در آسمان کمک گرفت.
 
رویداد المپیک امسال اگرچه با حضور تماشاگران زیادی همراه نبود، اما ژاپنی‌‌ها دست به ابتکاری جدید زده و از پهپادها برای جذاب‌تر کردن مراسم افتتاحیه این بازی‌‌ها استفاده کردند. در این رویداد بعد از رژه ورزشکاران کشورهای مختلف و اجرای پانتومی‌می‌پیکتوگرام المپیک، نوبت به حضور پهپادها رسید.
 
در پایان این مراسم، آسمان استادیوم المپیک توکیو با ۱۸۲۴ پهپاد، نورانی شد. این پهپادها در ابتدا، آرایشی را به منظور نمایش نماد بازی‌‌های المپیک ۲۰۲۰ به خود گرفتند و سپس طراحی شبیه به کره زمین را در آسمان اجرا کردند.
 
البته پیش از این رویداد نیز چنین نمایش‌‌هایی را از سوی پهپادها شاهد بوده‌ایم که از جمله آن‌‌ها ‌می‌توان به مراسم Super Bowl LI در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که در آن، ۳۰۰ پهپاد اینتل حضور داشتند.
 
گفتنی است نمایش پهپادی اخیر در توکیو، بزرگ‌ترین اجتماع پهپادها در آسمان نبوده و اگر خاطرتان باشد در اوایل سال جاری میلادی، شرکت جنسیس با به پرواز درآوردن ۳۲۸۱ پهپاد در شهر شانگاهی چین، رکورد جدیدی را در این زمینه به نام خود ثبت کرد.
 
با این حال، اگرچه تعداد کمتری از پهپادها در نمایش اخیر توکیو حضور داشتند، اما نتیجه کار بسیار جالب و چشم‌نواز بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.