اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

July 26, 2021
11:29 دوشنبه، 4ام مردادماه 1400
کد خبر: 126806

رشد ۳۰۰ درصدی دکتر ساینا در بهار امسال نسبت به پاییز و زمستان سال گذشته

 
دکتر ساینا، استارت‌آپ حوزه مشاوره آنلاین پزشکی، در بهار امسال نسبت به ۲ فصل زمستان و پاییز سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است. به گفته مدیرعامل دکتر ساینا، این کسب‌وکار برای ادامه دار شدن رشدشان برنامه‌ استراتژی سه ساله تهیه کرده‌اند.
 
به گزارش پیوست، شیوع ویروس کرونا سبب شد تا استارت‌آپ‌های حوزه سلامت هم در جهان و هم در ایران مورد توجه قرار بگیرند و در این مورد کسب‌وکارها رشد بالایی را تجربه کرده‌اند. حالا در کشور در پیک پنجم شیوع کرونا به سر می‌بریم و در این مدت استارت‌آپ‌های حوزه سلامت چون دکتر ساینا باز هم با رشد بالایی مواجه شدند. البته مهدی خدادادی، مدیرعامل «دکتر ساینا» اعتقاد دارد که رشد این پلتفرم در سال‌های گذشته یک اتفاق بوده؛ اما رشدی که امسال تجربه می‌کنند، یک رشد آگاهانه است. او در این مورد به پیوست گفت: «در زمان شیوع کرونا دکتر ساینا رشد ۸ برابری داشت؛ اما این رشد براساس یکسری اتفاق رخ داد؛اما در این راه ما سعی کردیم به صورت آگاهانه با عرضه خدمات جدید رشد را تجربه کنیم.»
 
او ادامه داد: «به همین خاطر در سال گذشته در تلاش بودیم تا پزشکان متخصص و فوق تخصص ریه با اینکه سرشان شلوغ بود، را جذب کنیم. الان در دکتر ساینا بیش از ۱۱۶ پزشک در این حوزه فعالیت می‌کنند. همچنین تعداد پزشکان دکتر ساینا در ماه‌های مشابه سال گذشته حدود ۴۰۰ پزشک بود و الان دو هزار و ۵۰ پزشک در دکتر ساینا فعالیت می‌کنند. این رشد بزرگی از نظر جنبه پزشکان در پلتفرم دکتر ساینا بود.»
 
 
مهدی خدادادی، مدیرعامل استارت‌آپ دکتر ساینا
 
به گفته خدادادی دکتر ساینا در بخش کاربران سعی کرده با راه‌اندازی بیمه به مردم کمک کند و حتی برای اولین مشاوره‌ها تخفیفی به کاربران ارائه می‌دهد. او همچنین بیان کرد: «چون در حوزه سلامت دیجیتال مردم هنوز نمی‌دانند که می‌توان خدمات حوزه پزشکی را به صورت آنلاین دریافت کرد و به همین خاطر ضریب نفوذ آن بسیار پایین است. ما در تحقیقات بازاری که انجام دادیم کل افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند، نزدیک به ۲۰ درصد تنها اسم دکتر ساینا را شنیده بودند. آشنایی با برند و استفاده از برند زیر یک پنجم بود. از همین رو تخفیف اولین مشاور را ایجاد کردیم و خیلی هم به کاربران کمک کرد.»
 
او در ادامه صحبت‌های خود به خدمات دیگری که دکتر ساینا عرضه کرده اشاره و بیان کرد: «در این مدت چند سرویس توسعه دادیم که به رشد ما کمک کرد، مانند راه‌اندازی مشاوره در لحظه. این مورد برای پزشکان متخصص و فوق تخصص هم صدق می‌کند. یعنی وقتی کاربر وارد پلتفرم دکتر ساینا می‌شود، می‌تواند به محض پرداخت با پزشک گفت‌وگو کند و ارتباط برقرار می‌شود. ارائه چنین سرویس‌هایی برای این بود تا استرس مردم را در این روزها کاهش دهیم.»
 
خدادادی با اشاره به اینکه پس از آغاز فرآیند واکسیناسیون، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که مردم داشتند این بود که درمورد واکسن‌های مختلف بیشتر بدانند، گفت: «با مشارکت یک تیم پژوهشی و پزشکان فوق تخصص دفترچه راهنمای واکسن کرونا را جمع‌آوری و تدوین کردیم. برای دکتر ساینا اهمیت دارد تا در قبال سلامتی آدم‌ها مسئولیت‌پذیر باشد، انسان‌دوستانه رفتار کند و مراقب سلامتی آنها باشد.»
 
مدیرعامل دکتر ساینا در پاسخ به این سوال که چند درصد مشاوره‌های آنلاین مربوط به حوزه کرونا است، گفت: «در این مدت مشاوره زنان و زایمان، گوارش،داخلی و پوست و مو بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته بود. کرونا نیز جزو ۵ دسته اول تخصص‌ها است که با استقبال روبه‌رو شد.»
 
او در ادامه درمورد اینکه چرا این تخصص‌ها با استقبال روبه‌رو شدند، بیان کرد: «ما در این زمینه تحلیلی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در زمان شیوع کرونا زنان ترجیح می‌دهند که مشکلات خود را چون چکاپ یا اگر سوالی از دکتر دارند را به صورت آنلاین حل کنند. وقتی به صورت آنلاین سرویس دریافت کنند نیازی نیست از خانه‌های خود خارج شوند. به نوعی دکتر ساینا وارد زندگی افراد شده است.»
 
او در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که پس از اینکه دوران کرونا به پایان رسید، چه برنامه‌ای برای حفظ این رشد دارند، گفت: «اولین موضوع این است که اگر درصد بالای مشاوره‌های آنلاین به بحث کرونا اختصاص داشت، یعنی بعد دوران کرونا احتمال دارد که این رشد کاهش پیدا کند؛ اما وقتی پراستقبال‌ترین دسته‌ها مربوط به خدماتی غیر از مشاوره کروناست پس تحلیل من این است که دکتر ساینا وارد زندگی مردم شده است و به همین راحتی از زندگی مردم خارج نمی‌شود.»
 
خدادادی تاکید می‌کند که طبیعی است که پس از دوران کرونا رشد کاهش پیدا می‌کند چون شیوع این ویروس یک محرک اولیه بود تا مردم با حوزه سلامت دیجیتال آشنا شوند، پس ادامه دار شدن این رشد تلاش کسب‌وکارها را می‌طلبد. او همچنین بیان کرد: «برای ادامه دارشدن این رشد دکتر ساینا برای سه سال آینده خود یک برنامه استراتژی تهیه کرده که برای تدوین این برنامه شش ماه تحقیقات روی آن صورت گرفته است.به مرور در طی امسال از جزئیات این برنامه رونمایی خواهیم کرد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.