تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 31, 2021
11:40 شنبه، 9ام مردادماه 1400
کد خبر: 127001

کاربران نسخه‌های قدیمی اندروید در آینده نزدیک دیگر نمی‌توانند وارد حساب گوگل شوند

 
شرکت‌ها پس از مدتی قابلیت‌های نسخه‌های قدیمی سیستم عامل‌های خود را کاهش می‌دهند تا به گونه‌ای کاربران را تشویق به بروزرسانی سیستم عامل کنند یا اینکه به سراغ محصول جدیدی بروند. حالا گوگل اعلام کرده که کاربرانی که از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۲.۳.۷ یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، از ماه سپتامبر دیگر نمی‌توانند وارد حساب گوگل خود شوند.
 
گوگل چنین اقدامی را در راستای حفظ امنیت کاربران عنوان کرده:
 
«به عنوان بخشی از تلاش ما برای حفظ امنیت کاربران، گوگل دیگر امکان ورود به حساب از طریق دستگاه‌های اندرویدی با سیستم عامل اندروید ۲.۳.۷ و نسخه‌های قدیمی‌تر را نمی‌دهد. این تغییر از ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) اعمال خواهد شد. اگر پس از این تاریخ بخواهید در زمان استفاده از محصولات گوگل و سرویس‌های آن مانند جیمیل، یوتیوب و مپس وارد حسابتان شوید، با خطای نام کاربری یا پسورد روبه‌رو خواهید شد.»
 
بنابراین اگر کاربر اندروید ۲.۳.۷ موسوم به اندروید نان زنجبیلی و نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل باشید، از ۵ مهر به بعد برای نام کاربری و پسورد خطا می‌گیرید و همچنین نمی‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
 
ورود به محصولات و سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و مپس
افزودن یا ایجاد حساب گوگل جدید
ریست فکتوری و تلاش برای ورود به حساب
تغییر پسورد حساب گوگل و تلاش برای ورود مجدد
حذف حساب قدیمی از دستگاه و تلاش برای افزودن مجدد آن
 
 
 
گوگل به کاربران توصیه کرده که دستگاه خود را به نسخه‌های جدیدتر اندروید یعنی اندروید ۳.۰ به بعد بروزرسانی کنند تا دسترسی به سرویس‌ها و اپ‌های این کمپانی را از دست ندهند. البته اگر برای دستگاه‌تان نسخه جدیدی منتشر نشده، به عنوان راه جایگزین می‌توانید از طریق مرورگر وارد حساب گوگل شوید و از سرویس‌های این غول جستجوی اینترنتی استفاده کنید.
 
دستگاه‌های تقریبا کمی در سراسر جهان از اندروید ۲.۳.۷ و نسخه‌‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل موبایل استفاده می‌کنند، با این حال گوگل می‌خواهد این کاربران هم سیستم عامل دستگاه‌شان را بروزرسانی کنند یا به سراغ محصول جدیدی بروند. بد نیست بدانید گوگل از پایان ماه آینده میلادی بروزرسانی سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های مجهز به اندروید ۴.۱ تا ۴.۳ متوقف می‌‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.