سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 1, 2021
11:52 یکشنبه، 10ام مردادماه 1400
کد خبر: 127056

مایکروسافت: دور زدن پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱ ممکن نیست

 
از زمانی که ویندوز ۱۱ معرفی شده، بسیاری از کاربران مطمئن نیستند که این سیستم عامل روی کامپیوترشان نصب می‌شود یا نه. مایکروسافت می‌گوید از نارضایتی کسانی که نمی‌توانند ویندوز ۱۱ را روی دستگاه‌های خود نصب کنند آگاه است، اما این سیاست‌ها اتخاذ شده تا بهترین تجربه کاربری ممکن به دست کاربران برسد.
 
مایکروسافت پیش از نصب نسخه جدید ویندوز سازگاری سخت‌افزاری با این آپدیت را بررسی می‌کند و چنان‌چه پیش‌نیازی رعایت نشده باشد، خطایی را به شما نشان می‌دهد. این شرکت مدعی است که ویندوز ۱۱ آپدیتی بزرگ با تمرکز بر قابلیت‌های امنیتی است. به همین منظور پیش‌نیازهایی تعیین شده تا بهترین عملکرد و امنیت را به ارمغان بیاورد.
 
مایکروسافت می‌گوید راه‌های دور زدن پیش‌نیازهای نصب ویندوز ۱۱ کار نخواهند کرد. کاربران می‌توانند با دستکاری بخش Group Policy آپدیت‌های امنیتی ویندوز ۱۱ را غیرفعال کنند، اما پیش‌نیازهای حداقلی ویندوز ۱۱ از طریق ویرایش این بخش قابل دور زدن نیست. مایکروسافت یادآور می‌شود:
 
«بخش Group Policy به شما اجازه نمی‌دهد نیازهای سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ را دور بزنید. ما همچنان به دستگاه‌های پشتیبانی‌ نشده اجازه آپگرید نمی‌دهیم چون می‌خواهیم مطمئن شویم که دستگاه‌های شما تحت پشتیبانی و ایمنی قرار دارند.»
 
 
همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، کاربران از این توضیح مبهم مایکروسافت راضی نیستند. آن‌ها در بخش نظرات ویدیویی که مایکروسافت این توضیحات را در آن منتشر کرده، به این شرکت معترض شده‌اند و به این سیاست‌ها انتقاد دارند. برخی می‌گویند ویندوز ۱۱ نسخه دیگری شبیه ویندوز ۸ خواهد بود، عده دیگری باور دارند که پیش‌نیازهای تعیین‌ شده صرفا حیله بازاریابی مایکروسافت است.
 
این ویدیو در حال حاضر بیش از ۳۰۰ دیسلایک و ۵۰ لایک دارد و بخش نظرات آن از دسترس خارج شده است. با تمام گفته‌های مایکروسافت احتمالا در آینده همچنان روش‌هایی برای دور زدن این پیش‌نیازها پیدا خواهد شد. ولی در حال حاضر روش‌های مرتبط با دستکاری بخش آپدیت ویندوز، Media Creaton Tool، رجیستری و Group Policy کار نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.