اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

August 1, 2021
14:08 یکشنبه، 10ام مردادماه 1400
کد خبر: 127068

وودافون و Three خواستار کمک بیشتر دولت بریتانیا برای توسعه 5G شدند

ICTna.ir – دو اپراتور مخابراتی بریتانیا خواستار کمک فوری دولت برای توسعه شبکه 5G به منظور بهره‌برداری سریع‌تر این کشور از مزایای این فناوری شدند.
 
5G UK.jpeg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وودافون با انتشار یک اطلاعیه رسانه‌ای اعلام کرده است 5G می‌تواند تا سال 2030 رقمی معادل 6.3 میلیارد پوند برای بریتانیا تولید کند.
 
آنه شیهان، مدیر بخش کسب و کار وودافون در این باره گفت: ما در ابتدای سفر 5G هستیم اما طی همکاری با شرکت فورد، می‎دانیم که این فناوری پتانسیل عظیمی برای بخش تولیدی کشور خواهد داشت. برای فعال کردن پتانسیل‌های این فناوری نیاز است تا همه برای توسعه آن همکاری کنند؛ از دولت و آفکام برای ایجاد و تدوین سیاست‌ها و مقررات تا کسب و کارها که می‌توانند از نوآوری‌های عظیم آن بهره‌مند شوند.
 
مت وارمن، وزیر زیرساخت دیجیتال بریتانیا هم بر ضرورت همراهی اجتناب‌ناپذیر سیاست با این فناوری تاکید کرده و گفت:  مزایای 5G برای بهبود تولید، کارآیی و ایمنی در بخش تولیدی واضح و مبرهن است و در این میان گزارش وودافون زنگ هشداری برای اطلاع از این است که انقلاب تکنولوژی می‌تواند برای ساخت کشور حتی بهتر از دوران پاندمی به ما کمک شایانی کند.
 
اپراتور Three نیز که خدمات دسترسی بی‌سیم ثابت ارایه می‌کند نیز با انتشار گزارشی نشان داده است اگر دولت از توسعه FWA حمایت کند، مناطق روستایی به پهنای باند سریع‌تر و ارزان‌تری دسترسی خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.