اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 2, 2021
15:55 دوشنبه، 11ام مردادماه 1400
کد خبر: 127118

آذری جهرمی: صیانت کنیم نه ممانعت!

ICTna.ir – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز امیدواری از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی و رسیدن به سهم 16 درصدی ICT در GDP گفت: برای رسیدن به این هدف باید از این حوزه صیانت واقعی کنیم و برای آنها مانع ایجاد نکنیم.
 
Jahromi tarh.png
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر امروز در مراسم آنلاین افتتاح پارک علم و فناوری سمنان افزود: در سال 99 به سهم 6.4 درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی رسیدیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال 1400 به عدد 7.4 درصد افزایش یابد.
 
او اظهار داشت: وزارت ارتباطات در توسعه اقتصاد دیجیتال، وظیفه توانمندسازی دارد و در همین راستا با راه‌اندازی طرح نوآفرین به 10 هزار شرکت در مجموعه کسب و کارهای دیجیتال با اسئفاده از منابع دولت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ظرفیت بخش خصوصی و وام وجوه اداره شده برای توسعه کسب و کارهای فضای مجازی کمک شد.
 
به گفته آذری جهرمی، طرح نوآفرین، قوام‌دهنده و پیگیری‌کننده مشکلات در عرصه کسب و کارهای اینترنتی بود که با مصوبه دولت، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسوول اجرای آن شد تا از شرکت‌ها از بدو فعالیت تا حصول درآمد 500 میلیون تومان سالیانه پس از سه سال فعالیت حمایت شود. پس از آن پارک‌های علم و فناوری باید شرکت‌های با درآمد سالیانه 500 میلیون تومان را تحویل بگیرد و با درآمد پنج میلیارد تومان در سال تحویل بدهد.
 
او با اشاره به اینکه پیش از این هم پارک‌های فناوری در تهران و مشهد راه‌اندازی شده بودند، تصریح کرد: تمرکز پارک علم و فناوری سمنان روی حوزه کشاورزی و فضایی خواهد بود و سازمان فضایی ایران برای پیگیری روند فعالیت استارتاپ‌ها در آنجا مستقر خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال 96 با آغاز به کار دولت دوازدهم، 50 درصد شهرها تحت پوشش فناوری‌های نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار داشتند، افزود: امروز صد درصد شهرها تحت پوشش 3G  4G هستند و 98.5 درصد جامعه روستاییی نیز به اینترنت و باندپهن دسترسی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.