اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

August 7, 2021
14:53 شنبه، 16ام مردادماه 1400
کد خبر: 127255

تعداد خطوط فعال تلفن همراه به ۱۳۱ میلیون رسید

 
آمار منتشرشده درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه حاکی از آن است که خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، به ۱۳۱ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ عدد رسیده که ضریب نفوذ را به ۱۵۵.۱۴ درصد می‌رساند.
 
ویژگی‌هایی از جمله تعداد خطوط واگذارشده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده‌ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق در هر یک از اپراتورها متفاوت است که می‌تواند آن‌ها را از هم متمایز کند.
 
مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۰، خطوط واگذارشده دائمی ۲۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۴۸ عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۷۶ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۶۲۴ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۲۰۴ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۲ می‌رساند.
 
از میان خطوط واگذارشده، ۲۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۷۱ خط دائمی فعال و ۱۰۷ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۷۵ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال را به ۱۳۱ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ عدد می‌رساند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، ۱۵۵.۱۴ درصد است.
 
 
در اپراتور همراه اول، تعداد خطوط واگذارشده دائمی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیون و۹۴۱ هزار و ۱۰۰ رسیده که از این میان تعداد ۲۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۳۳ خط فعال است. خطوط واگذارشده اعتباری نیز به ۸۰ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۳۶ عدد رسیده که از این میان ۵۰ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۳۲ خط فعال است. 
 
طبق این آمار، ۹۶.۹ درصد تحت پوشش 2G و ۸۵ درصد تحت پوشش 3G و ۸۱ درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش تا پایان سه ماهه ابتدایی به ۱۳۹۵ و تعداد روستاهای تحت پوشش به ۴۴ هزار و ۹۱۸ رسیده است. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۸۲ هزار و ۱۴۶ کیلومتر رسیده است.
 
 
در اپراتور ایرانسل، تعداد خطوط واگذارشده دائمی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به شش میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۹۶ رسیده که از این میان تعداد چهار میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۸۱ خط فعال است. خطوط واگذارشده اعتباری نیز به ۸۸ میلیون و ۲۲۲۷ عدد رسیده که از این میان ۵۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۹۴۷ خط فعال است. 
 
طبق این آمار، ۸۷.۲۱ درصد تحت پوشش 2G و ۸۳.۶ درصد تحت پوشش 3G و ۶۱ درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش تا پایان سه ماهه ابتدایی به ۳۹۷۲ و تعداد روستاهای تحت پوشش به ۱۹ هزار و ۴۹۸ رسیده است. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۶۴ هزار و ۶۶ کیلومتر رسیده است.
 
 
در اپراتور رایتل، تعداد خطوط واگذارشده دائمی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ۲۲۹ هزار و ۹۵۲ رسیده که از این میان تعداد ۱۲۸ هزار و ۷۵۷ خط فعال است. خطوط واگذارشده اعتباری نیز به هشت میلیون و ۳۸۵ هزار و ۸۶۱ عدد رسیده که از این میان چهار میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۹۶ خط فعال است. 
 
طبق این آمار،  ۶۰.۵ درصد تحت پوشش 3G و ۲۲.۵۳ درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش تا پایان سه ماهه ابتدایی به ۴۹۷ و تعداد روستاهای تحت پوشش به ۱۰۶۹ رسیده است. میزان پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز به ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر رسیده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.