تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 9, 2021
14:40 دوشنبه، 18ام مردادماه 1400
کد خبر: 127349

قدیمی‌ترین مرکز مبادلات پست تهران هوشمند می‌شود

 
مدیرکل تجزیه و مبادلات پست کشور با بیان اینکه ۵۰۰ تن مرسوله روزانه در مرکز تجزیه و مبادلات پستی چهارراه لشگر جابه‌جا می‌شود، گفت: این مرکز به عنوان قدیمی‌ترین مرکز مبادلات پست تهران، مهر امسال هوشمندسازی می‌شود.
 
مهدی مقصودی با بیان اینکه مراکز تجزیه و مبادلات استراتژیک‌ترین واحد مجموعه شرکت ملی پست است، گفت: هرگونه خدمتی که دارای فرایند قبول، تجزیه، رهسپاری و توزیع باشد در قالب مرسولات پستی وارد مراکز تجزیه و مبادلات می‌شود و هم‌اکنون ۷۰ درصد مرسولات کشور وارد این مراکز می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پیش از یک سال پیش اقدامات در بخش تجزیه و مبادلات به صورت دستی انجام می‌شد، افزود: سال گذشته سورتینگ هوشمند در پست تهران راه‌اندازی شد و با راه‌اندازی این سیستم مرسوله به صورت هوشمند مبتنی بر مقصد تفکیک می‌شوند.
 
مدیرکل تجزیه و مبادلات پست کشور با بیان اینکه بعد از تهران، پنج کلان‌شهر مجهز به سورتینگ هوشمند شدند که شامل اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد و اهواز هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم های هوشمند در استان‌ها علاوه بر ایجاد بهره‌وری مزیت‌های دیگری دارد که پست را  به سمت مدرن شدن می‌برد و امروز ارسال مرسولات از روش‌های سنتی گذشته فاصله گرفته است.
 
مقصودی با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم هوشمند تابع تراکم مرسولات و فضای متناسب در ادارات پست است، گفت: به‌طور قطع امروز استفاده از تکنولوژی به یک اجبار تبدیل شده و شرکت ملی پست هم در یک سال گذشته در این مسیر حرکت کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه مراکز تجزیه و مبادلات هیچگونه تعطیلی ندارند، اظهار کرد: این مراکز ۲۴ ساعته فعالیت دارند و حتی در تعطیلات رسمی هم فعالیت می‌کنند، به همین دلیل نقش مهمی در مبادلات پستی کشور دارند.
 
مدیرکل تجزیه و مبادلات پست کشور با تاکید بر اینکه مرکز سورتینگ هوشمند تهرانسر ساعتی ۳۰۰۰ مرسوله را سورت می‌کند، تصریح کرد: مرسوله‌های مردم باید سریع و ایمن به دست آنها برسد که سیستم هوشمند این دستاورد را دارد، زیرا قبلا در روش‌های دستی مرسوله‌ها در داخل قفسه‌ها پرتاب می‌شده است و امروز سورتینگ بدون پرتاب مرسولات آنها را دسته‌بندی می‌کند.
 
مقصودی با تاکید بر اینکه تا مهرماه امسال مرکز تجزیه و مبادلات پستی چهارراه لشگر هوشمند خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این سیستم ساعتی ۱۲ هزار مرسوله در مرکز لشگر سورت خواهد شد زیرا از تکنولوژی بالاتری نسبت به سایر مرکز مبادلات پستی کشور استفاده شده است.
 
وی با بیان اینکه در مرکز لشکر ۵۰۰ تن مرسوله روزانه جابه‌جا می‌شود، گفت: در حال حاضر همکاران پستی تهران واکسینه نشده‌اند، هرچند واکسیناسیون پستچی‌ها در برخی استان‌ها آغاز شده است.
 
مدیرکل تجزیه و مبادلات پست کشور با تاکید بر اینکه ۳۶۰۰ ترولی به مراکز پستی کشور تهیه شده است که می‌تواند به افزایش ایمنی مرسولات پستی کمک کند، اظهار کرد: از زمانی که از ترولی برای ارسال محصولات پستی کیش استفاده کرده‌ایم حتی یک مرسوله هم مخدوش نشد و این نشان‌دهنده این است که ترولی می‌تواند در ارتقای ایمنی مرسولات موثر باشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.