تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 9, 2021
16:45 دوشنبه، 18ام مردادماه 1400
کد خبر: 127364

وارث سامسونگ با دریافت حکم عفو مشروط جمعه از زندان آزاد می‌شود

 
وارث و رهبر سامسونگ، «لی جائه-یونگ» که به اتهام پرداخت رشوه به زندان رفته و قرار بود عفو رئیس جمهور کره جنوبی شامل حال او شود، حالا ظاهرا حکم آزادی مشروط خود را دریافت کرده و با این حساب به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد.
 
به گزارش منابع آگاه، لی جائه-یونگ روز جمعه ۲۲ مرداد ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی از زندان سئول آزاد می‌شود. با این حال آزادی او موقت خواهد بود چون جائه-یونگ هنوز با دو پرونده قضایی دیگر روبرو است. رهبر سامسونگ ظاهرا در یک فقره کلاهبرداری در امور حسابداری و چند پرونده دیگر در خلال ادغام سامسونگ C&T و Cheil Industries نقش داشته است.
 
افزون بر این‌ها، لی جائه-یونگ متهم به استفاده غیرقانونی و بدون نسخه از داروی بیهوشی پروپوفول است. اگر او در هر کدام از این پرونده‌ها به زندان محکوم شود، عفو مشروطش لغو خواهد شد. البته کره جنوبی در حال حاضر مشغول ارزیابی قوانین قضایی است و شاید تا آن زمان جلوی لغو آزادی مشروط جائه-یونگ گرفته شود. طبق قوانین جدید که در دست بررسی قرار دارد، عفو مشروط تنها زمانی لغو می‌شود که فرد پس از آزادی مشروط مرتکب جرم شود.
 
 
موضوع عفو وارث سامسونگ در چند وقت اخیر یکی از داغ‌ترین موضوعات در محافل رسانه‌ای و اجتماعی بوده است. شماری از شرکت‌های آمریکایی، راهبان بلند مرتبه بودایی و بسیاری از شهروندان کره جنوبی در سنین مختلف خواستار عفو مشروط لی جائه-یونگ از زندان بودند.
 
پنج گروه لابی‌گری بزرگ نیز از دولت کره درخواست کرده بودند که جائه-یونگ را آزاد کند تا سامسونگ با بازگشت او بتواند دوباره پیشتاز بازارهای مختلف از جمله بازار تراشه‌ها باشد. رهبران صنایع این کشور معتقدند سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به رهبری مقتدر نیاز دارد تا بتواند از این برهه حساس عبور کند. ولی در سوی دیگر، برخی از گروه‌های مدنی و رؤسای اتحادیه‌ها گفته بودند که لی نباید از زندان آزاد شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.