اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

August 11, 2021
16:33 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1400
کد خبر: 127443

حق اشتراک خودکار برای کاربران نماوا فعال شد

 
نماوا با استفاده از سرویس دایرکت دبیت «وندار» حق اشتراک خودکار را برای کاربران خود فعال کرد.
 
کاربران نماوا حالا قادر خواهند بود بدون محدودیت این اشتراک را روی حساب بانکی‌شان در ۱۰ بانک ملت، سامان، آینده، اقتصادنوین، ایران زمین، کشاورزی، سرمایه، سینا و دی فعال کنند.
 
مهدی عبادی، هم‌بنیان‌گذار وندار در این رابطه ‌می‌گوید:‌ «علاوه بر فعال‌سازی این سرویس توسط دو VOD بزرگ کشور، تعدادی از کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده سرویس اینترنت، ناشران محتوای صوتی و متنی، خدمات حمل و نقل و قبوض خدمات نیز در حال استفاده‌ی آزمایشی از این خدمات هستند.»
 
برداشت مستقیم (direct debit) یک خدمت بانکی است که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بتوانند با دسترسی مشروط به حساب بانکی کاربران، هزینه‌ی خدماتی که به کاربران‌شان ارائه می‌دهند را مستقیم از حساب آن‌ها برداشت کنند. این دسترسی به استناد مجوزی است که کاربر به کسب‌وکار می‌دهد.
 
عبادی، مدیر عامل وندار و ارائه‌دهنده خدمات برداشت مستقیم در ایران، می‌گوید:‌«کسب‌وکارهای مختلف با توجه به مدل کسب‌وکار خود می‌توانند از این خدمات به صورت شخصی‌سازی‌شده استفاده کنند. یکی از معروف‌ترین کاربردهای این‌چنینی برداشت مستقیم، حق اشتراک خودکار است: خدمتی برای کسب‌وکارهایی با مدل درآمدی دریافت حق اشتراک.»
 
پلتفرم وندار اوایل تیرماه سال جاری سرویس برداشت مستقیم از حساب (direct debit) را به کاربران فیلیمو عرضه کرده بود.
 
عبادی در آن زمان به پیوست گفته بود:‌ «یکی از مرسوم‌ترین موارد استفاده از این سرویس در دنیا خرید اشتراک به صورت اتوماتیک است. یعنی کاربر حساب خود را به سرویسی متصل می‌کند و حق اشتراک به صورت اتوماتیک در بازه‌های زمانی مدنظر سرویس کسر می‌شود. در این نوع تراکنش‌ها کارت هیچ دخالتی ندارد و تراکنش به صورت مستقیم روی حساب انجام می‌شود.»
 
ارزان‌تر بودن طرح حق اشتراک خودکار (در VODها) برای کاربر نهایی نسبت به طرح‌های اشتراک‌ مدت‌دار، سادگی دسترسی به سرویس؛ عدم نیاز به شارژ دستی ماهیانه، استفاده از بسترهای امن بانکی برای صدور مجوز برداشت کسب‌وکار توسط کاربر، امکان لغو سریع و آسان مجوز برداشت مستقیم توسط کاربر بدون نیاز به مراجعه به بانک یا سایت‌های غیرمرتبط از مزیت‌هایی است که استفاده از این خدمات برای کاربر نهایی ایجاد می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.