تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 12, 2021
11:04 پنجشنبه، 21ام مردادماه 1400
کد خبر: 127462

اپل از شکایت علیه «کورلیوم» بخاطر عرضه سرویس iOS مجازی دست کشید

 
اپل از سال ۲۰۱۹ بر سر ارائه سرویس iOS مجازی شرکت «کورلیوم» را به دادگاه کشیده بود و با پاسخ منفی دادگاه مبنی بر نقض کپی رایت روبرو شد. این شرکت حالا شکایت خود را رها کرده و با کورلیوم به توافق رسیده است.
 
به گزارش واشنگتن پست، اپل و کورلیوم با یکدیگر توافق کرده‌اند اما مفاد این توافق محرمانه اعلام شده است. کورلیوم با ارسال ایمیلی به تیم فروش خود تصریح کرده که دستگاه‌های مجازی iOS همچنان برای فروش در دسترس باقی خواهند ماند. هیچ‌کدام از این دو شرکت هنوز به‌طور عمومی در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.
 
شکایت اپل از کورلیوم آب سردی را به تن بازار تحقیقات مستقل ریخت و بسیاری از فعالان این حوزه را ناامید کرد. کورلیوم با سال‌ها تجربه توانسته بستری را ایجاد کند که تا متخصصان امنیتی بتوانند از دستگاه‌های مجازی iOS برای اهداف تحقیقاتی استفاده کنند. این ایده جذاب توانست نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.
 
 
اپل در شکایتی که در دادگاه منطقه جنوبی فلوریدا ثبت کرده بود، مدعی بود که کورلیوم با فروش غیرمجاز کپی سیستم عامل iOS حقوق کپی رایت آن‌ها را زیر پا گذاشته است. کوپرتینویی‌ها همچنین ادعا می‌کردند که هکرها می‌توانند از پلتفرم کورلیوم برای پیدا کردن روش‌های هک آیفون و آیپد استفاده کنند.
 
با این حال، اپل پارسال با شکست بزرگی در دادگاه روبرو شد چون قاضی معتقد بود که کورلیوم به شکل منصفانه از کد اپل استفاده کرده است. با پایان دادگاه اپل همچنان تا مدتی سعی داشت فروش دستگاه‌های مجازی iOS را متوقف کند، اما حالا بالاخره این پرونده خاتمه یافته است.
 
در گذشته فقط اکانت‌های تجاری امکان استفاده از دستگاه‌های مجازی iOS را داشتند، اما حالا کورلیوم این قابلیت را برای مشترکان عادی هم در دسترس قرار داده است. به گفته کورلیوم، تک‌تک درخواست‌های کاربران به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از این نرم‌افزار برای اهداف خرابکارانه استفاده نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.