اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 12, 2021
11:38 پنجشنبه، 21ام مردادماه 1400
کد خبر: 127466

توییتر با تغییرات ظاهری از جمله فونت جدید به روز می‌شود

 
توییتر به تازگی اقدام به تغییر برخی ویژگی‌های ظاهری در اپلیکیشن و سرویس تحت وب خود کرده که شامل بکارگیری فونت Chirp، استفاده از رنگ‌های بهبود یافته برای افزایش کنتراست و معکوس شدن وضعیت تبدیل رنگ کلید دنبال کردن می‌شود.
 
حساب کاربری متعلق به بخش طراحی این غول شبکه‌های اجتماعی در توییت اخیر خود اعلام کرده که برخی تغییرات ظاهری در پلتفرم صورت گرفته و در ادامه نیز شاهد موارد بیشتری خواهیم بود. محسوس‌ترین آن‌ها، استفاده از فونت Chirp است. فونت گفته شده هم در اپلیکیشن توییتر و هم سرویس تحت وب آن قابل مشاهده است و به مرور برای تمامی کاربران فعال می‌شود؛ پس ممکن است نتوانید به سرعت تمامی تغییرات جدید را تجربه کنید. 
 
توییتر از فونت Chirp در ابتدای سال جاری میلادی و در راستای بازطراحی پلتفرم خود، رونمایی کرده بود. توییتر در پست وبلاگ خود درباره فونت مذکور گفته است:
 
فونت Chirp می‌تواند با برقراری تعادل، جنبه شوخی و غیر رسمی یک توییت را برجسته کند اما در عین حال قادر است اهمیت و جدیّت را نیز منتقل نماید.
 
فونت جدید در ابتدا برای محتوای تبلیغاتی و المان‌های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته بود اما در سایر بخش‌های اپلیکیشن و تایم لاین مشاهده نمی‌شد. البته Derrit DeRouen، مجری خلاقیت برند جهانی توییتر در گذشته اظهار کرده بود که شخصاً علاقه دارد تا از این فونت در سایر بخش‌های توییتر هم استفاده شود، اما زمان مشخصی برای شروع استفاده از آن عنوان نکرده بود.
 
 
فونت جدید توییتر دارای ایستر اگ جالبی هم هست و اگر عبارت [CHIRPBIRDICON] را توییت کنید، لوگوی توییتر درج می‌شود. توجه داشته باشید که سه کلمه به صورت پیوسته و بدون فاصله تایپ شود و از حروف بزرگ استفاده نمایید. به نظر می‌رسد ویژگی پنهان اشاره شده فعلاً تنها در اپلیکیشن توییتر در دسترس قرار دارد و در نسخه تحت وب نمی‌توان آن را امتحان کرد.
 
تغییرات ظاهری توییتر تنها محدود به فونت جدید نمی‌شود و رنگ‌های مورد استفاده در پلتفرم هم برای ایجاد کنتراست بیشتر، بهبود پیدا کرده‌اند. همچنین تیم طراحی سعی داشته است تا استفاده از رنگ آبی را کاهش دهد تا میزان توجه به تصاویر و ویدیوها از سوی کاربران افزایش پیدا کند. توییتر اعلام کرده است که رنگ‌های جدیدی را در آینده برای کاربران ارائه می‌کند اما از زمان احتمالی آن صحبتی به میان نیاورده است. البته افرادی که از اشتراک سرویس غیر رایگان Twitter Blue بهره  می‌برند می‌توانند رنگ دلخواه خود را در اپلیکیشن و حتی آیکن آن انتخاب کنند. در حال حاضر سرویس گفته شده تنها برای کاربران iOS در کشورهای کانادا و استرالیا در دسترس است؛ در نتیجه طیف کسانی که به چنین امکانی دسترسی دارند بسیار محدود است.
 
کلید دنبال کردن هم دستخوش تغییراتی شده و از شیوه سنتی خود کمی فاصله پیدا کرده است. اکنون اگر حساب کاربری دیگری را دنبال کنید، رنگ پس زمینه در کلید از بین می‌رود اما در غیر این صورت، کلید به صورت‌ آبی نمایش داده می‌شود. این شیوه دقیقاً معکوس عملکرد سابق کلید است و احتمال دارد در ابتدا موجب سردرگمی برخی از کاربران شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.