اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

August 13, 2021
12:51 جمعه، 22ام مردادماه 1400
کد خبر: 127478

تیک تاک برای حفاظت از کاربران نوجوان دست به کار شد

 
در ماه های آینده تیک تاک آپدیت های جدیدی را با هدف حفاظت از حریم خصوصی کاربران ۱۳تا ۱۷ سال اجرا می کند.
 
 به نقل از رویترز، اپ تیک تاک روز گذشته اعلام کرد آپدیت امنیتی بیشتری برای حفاظت از نوجوانان به کار می‌گیرد. این درحالی است که اپ چینی مذکور به دلیل ناتوانی از حفاظت از کودکان در مقابل تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب با انتقاداتی روبرو شده است.
 
تیک تاک اعلام کرد آپدیت های در نظر گرفته شده، مخصوص کاربران ۱۳ تا ۱۷ است و طی ماه‌های آینده در سراسر جهان اعمال می‌شود.
 
طبق اطلاعات موجود اگر کاربری کمتر از ۱۶ سال داشته باشد، قبل از پست ویدئو در پلتفرم، یک پیام پاپ آپ روی نمایشگر ظاهر می‌شود. در این پیام از کاربر خواسته می‌شود تا افرادی که قادر به تماشای محتوا خواهند بود را انتخاب کند.
 
در پست وبلاگی تیک تاک در این باره آمده است: فرایند تولید محتوای تیک تاک سرگرم کننده و خلاقانه است مانند انتخاب موسیقی، انتخاب جلوه‌های ویژه و غیره. اما انتخاب کاربرانی که بتوانند محتوا را تماشا کنند، بسیار مهم است.
 
کاربران ۱۶ تا ۱۷ سال می‌توانند این ویژگی را فعال کنند و با ظاهر شدن پیام پاپ آپ تماشاچیان محتوای خود را انتخاب کنند. این گروه از کاربران خود تصمیم می‌گیرند که کاربران دیگر قادر به دانلود ویدئوی آنها خواهند بود یا خیر. علاوه بر آن دانلود محتوا از حساب کاربران کمتر از ۱۶ سال به طور دائم غیرفعال شده است.
 
تنظیمات ارسال پیام خصوصی حساب کاربری افراد ۱۶ و ۱۷ سال نیز روی گزینه «هیچ کس» قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند بعداً این گزینه را تغییر دهند.
 
در کنار این موارد تیک تاک اعلام کرد بازه زمانی ارسال نوتیفیکیشن برای کاربران کمتر از ۱۸ سال را کاهش می‌دهد. کاربران ۱۳ تا ۱۵ سال نیز بعد از ۹ شب نوتیفیکیشن دریافت نمی‌کنند. کاربران ۱۶ تا ۱۷ سال نیز از ساعت ۲۲ به بعد نوتیفیکیشن دریافت نخواهند کرد.
 
تیک تاک که به شرکت بایت دنس تعلق دارد به سرعت در سراسر جهان محبوب شده و تعداد زیادی از کاربران آن نوجوان هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.