تلفن همراه

گوشی

August 13, 2021
12:55 جمعه، 22ام مردادماه 1400
کد خبر: 127479

آیفون ۱۳ احتمالا از برد مدار چاپی منعطف برای افزایش ظرفیت باتری استفاده خواهد کرد

 
به گفته تحلیلگران ترندفورس، اپل در صدد به‌کارگیری SiP مبتنی بر بُرد مدار چاپی منعطف است؛ قابلیتی که احتمالا به افزایش ظرفیت باتری کمک خواهد کرد.
 
شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در سال جاری میلادی ظرفیت باتری سری آیفون ۱۳ را به‌منظور پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز افزایش خواهد داد. حال گزارشی از شرکت تحقیقاتی ترندفورس این موضوع را تأیید کرده و معتقد است که اپل برای افزایش ظرفیت باتری مدار شارژ گوشی‌های جدید را دستخوش تغییراتی خواهد کرد و از SiP (سیستم‌-در-پکیج) مبتنی بر بُرد مدار چاپی منعطف بهره خواهد گرفت.
 
این نخستین بار نیست که ادعا می‌شود اپل قصد دارد از باتری‌های مدارمنعطف در نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش استفاده کند. این نوع مدارهای چاپی همچنین تأثیر انکارناپذیری در افزایش سرعت انتقال داده‌ها دارند. برای مثال، سال گذشته گزارشی نشان می‌داد که غول دنیای فناوری در صدد به‌کارگیری از باتری مدارمنعطف در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، برای کاهش هزینه‌های 5G است.
 
اپل پیش‌تر در آیفون ۸ برای آنتن‌های LTE از تکنولوژی «مدارهای انعطاف‌پذیر» استفاده کرده بود؛ اما اکنون انتظار می‌رود که از آن‌ها برای مدارهای باتری نیز استفاده کند. تکنولوژی یادشده همچنین به‌عنوان LCP Soft Board نیز شناخته می‌شود؛ این تکنولوژی یا همان پلیمر کریستال مایع، می‌توانند جایگزینی انعطاف‌پذیر برای صفحه‌های مدار چاپی معمولی باشند و منجر به انتقال داده با سرعت بالا و تأخیر بسیار کمتر می‌شود. اتخاذ یک طرح باتری مدار منعطف، منجر به کاهش هزینه‌های آیفون می‌شود و در مقایسه با مدار چاپی آیفون ۱۲، هزینه‌ها را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.
 
تحلیلگران ترندفورس بر این باورند که کوپرتینویی‌ها در سری آیفون ۱۳ پوشش‌دهی فرکانس‌های بسبار پرسرعت mmWave را به مناطق خارج از ایالات متحده آمریکا گسترش خواهند داد. پیش‌تر گفته می‌شد که اپل به‌دنبال سفارش تعداد زیادی آنتن mmWave و دو برابر کردن تأمین‌کنندگان تجهیزات مرتبط است که می‌تواند به منزله‌ی پشتیبانی از فرکانس mmWave در سایر مناطق جهان باشد. کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، کانادا، چین و ژاپن همگی از شبکه‌های mmWave در حال رشد برخوردار هستند و می‌توانند از 5G سریع‌تر در آیفون ۱۳ بهره‌مند شوند.
 
در این گزارش آمده است که گوشی‌های مذکور به احتمال قریب به یقین از تراشه A15 استفاده خواهند کرد؛ تراشه‌ای که ظاهراً با لیتوگرافی ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد و منجر به افزایش راندمان و بهره‌وری انرژی می‌شود. همچنین استفاده از SiP مدارمنعطف این امکان را فراهم می‌کند که اپل باتری حجیم‌تری را در سری آیفون ۱۳ تعبیه کند.
 
ترندفورس می‌گوید با توجه به تغییرات اندک سخت‌افزاری، برچسب قیمتی گوشی‌های جدید در مقایسه با سال گذشته بدون تغییر خواهد ماند و از ۶۹۹ دلار برای نسخه‌ی مینی شروع خواهد شد. بااین‌حال، گفته می‌شود این خانواده از گوشی‌های اپل فروش در خور توجهی را تجربه خواهند کرد. شواهد نشان می‌دهد که اپل با تغییر چینش برخی از اجزای فیس آی‌دی، بریدگی بالای صفحه را کوچک و مانند سال گذشته، چهار مدل شامل آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس راهی بازار خواهد کرد.
 
تمام مدل‌های آیفون ۱۳ دارای پنل‌ منعطف OLED و ظاهراً مدل‌های پرو دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهند بود. اخیرا شایعاتی مبتنی بر پیکربندی ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ منتشر شده؛ اما ترندفورس معتقد است که اهالی کوپرتینو به ارائه پیکربندی مشابه نسل پیشین بسنده خواهند کرد. اپل تمامی دوربین‌های اصلی سری آیفون ۱۲ اس را به‌روز و آن‌ها را به فناوری‌های لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسو-شیفت مجهز خواهد کرد. برای مدل‌های پرو، دوربین‌ فوق عریض به لنز شش‌تکه مجهز (نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است) و قابلیت عملکرد فوکوس خودکار نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد. احتمالا اسکنر لایدار (LiDAR) فقط در مدل‌های پرو استفاده خواهد شد.
 
افزون بر این، مارک گِرمن از بلومبرگ در اوایل این هفته گزارشی از آیفون ۱۳ منتشر و ادعا کرد که اپل قصد دارد قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را به دوربین مدل‌های پرو آیفون ۱۳ بیفزاید. گفته می‌شود این ویژگی‌ها شامل پشتیبانی از حالت پرتره هنگام فیلم‌برداری، پشتیبانی از فرمت ویدئویب ProRes و موارد دیگر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.