تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 15, 2021
14:16 یکشنبه، 24ام مردادماه 1400
کد خبر: 127551

شرکت های فناوری در ردیابی ایموجی های نژاد پرستانه شکست خوردند

 
گزارشی جدید نشان می دهد الگوریتم هایی که شرکت های فناوری برای شناسایی محتوای نژاد پرستانه توسعه داده اند قادر به ردیابی پست های توهین آمیز حاوی ایموجی نیستند.
 
به نقل از تلگراف، تحقیقی در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد شرکت‌های فناوری به دلیل وجود ایموجی‌ها نمی‌توانند برخی پست‌های محتوای نژاد پرستانه را شناسایی کنند.
 
به گفته کارشناسان الگوریتم‌هایی که گوگل توسعه داده در شناسایی و مسدود کردن محتوای نژاد پرستانه همراه با ایموجی فقط ۱۴ درصد کارآمد است. ایموجی‌ها می‌توانند نرم افزار را فریب دهند که محتوای مذکور اهانت آمیز نیست.
 
محققان انستیتو «اینترنت آکسفورد» در پژوهش خود متوجه شدند فناوری که برای مسدود کردن پست‌های توهین آمیز یا حاوی نفرت در فضای آنلاین توسعه یافته، بیشتر اوقات نمی‌تواند پیام‌هایی که حاوی ایموجی هستند را شناسایی کند.
 
ایموجی‌های معمولی مانند سمبل‌های میمون، موز و هندوانه بیشتر با محتوای نفرت پراکنی نژاد پرستانه همراه هستند.
 
پس از شکست تیم فوتبال انگلیس از ایتالیا در فینال مسابقات اروپا، ۳ بازیکن سیاهپوست تیم انگلیس با انبوهی از محتوای نژاد پرستانه از جمله ایموجی‌ها روبرو شدند.
 
محققان آکسفورد متوجه شدند فناوری‌های فعلی بازبینی محتوا به طور مداوم اشتباه می‌کنند و ایموجی‌ها را توهین آمیز نمی‌دانند. زیرا نرم افزار هوش مصنوعی به کار گرفته شده برای الگوریتم‌های مذکور برای شناسایی چنین ایموجی هایی برنامه ریزی نشده است.
 
در ماه جولای آدام موسری مدیر اینستاگرام اعتراف کرد این اپ در ردیابی کامنت های توهین آمیزی که برای بازیکنان فوتبال ارسال شده، شکست خورده است.
 
از سوی دیگر هفته گذشته توئیتر اعلام کرد ۱۶۲۲ پست توهین آمیز که طی فینال مسابقات فوتبال اروپا ارسال شده بوده را حذف کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.