سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 16, 2021
17:02 دوشنبه، 25ام مردادماه 1400
کد خبر: 127610

مشخصات شیائومی می 11T فاش شد: چیپست مدیاتک و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

 
شیائومی در ماه اکتبر پارسال از سری می ۱۰T پرده برداشت و حالا نوبت به سری می ۱۱T رسیده تا مشخصات فنی دو مدل آن به سطح اینترنت راه پیدا کند. این سری با چیپستی از برند مدیاتک راهی بازار خواهد شد.
 
بر اساس گزارش کاربری در توییتر به نام Xiaomiui، موبایلی که قرار است تحت نام تجاری می ۱۱T در بازارهای هند و سایر کشورها عرضه شود، از اسم رمز Amber استفاده می‌کند. این خانواده به نمایشگری با نسبت تصویر ۲۰:۹ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود.
 
شیائومی می ۱۱T در بخش عکاسی از یک دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B، دوربین عریض IMX355 سونی و دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری بهره می‌برد. نسخه‌ای از همین خانواده تحت عنوان ردمی K40 اولترا راهی بازار چین می‌شود. این دستگاه از اسم رمز Agate استفاده می‌کند و با تراشه‌ای از شرکت مدیاتک عرضه خواهد شد.
 
در قاب عقب ردمی K40 اولترا دوربین سه‌گانه‌ای قرار می‌گیرد که شامل یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز عریض IMX355 و یک لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ برابری است. نمایشگر این دستگاه هم ۱۲۰ هرتزی با نسبت تصویر ۲۰:۹ است.
 
شماره مدل نسخه جهانی می ۱۱T شیائومی ۲۱۰۸۱۱۱۱RG است که اخیرا آن را در مرجع صدور گواهی اندونزی دیده بودیم. با توجه به اینکه می ۱۱T احتمالا به جنگ وان پلاس نورد ۲ می‌رود، این احتمال وجود دارد که چیپست آن دیمنسیتی ۱۲۰۰ باشد.
 
سری می ۱۰T از نمایشگر LCD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند. ولی می ۱۱T احتمالا به نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود. فعلا هیچ صحبتی درباره تاریخ عرضه این خانواده به میان نیامده است. نسخه ردمی K40 اولترا احتمالا ابتدا در چین به فروش می‌رسد، اما سری می ۱۱T ابتدا به بازار هند می‌رود و بعد می‌تواند وارد سایر بازارهای جهانی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.