اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

تلفن همراه

August 18, 2021
16:11 چهارشنبه، 27ام مردادماه 1400
کد خبر: 127665

فناوری فعلی تلفن ثابت ۴ سال دیگر در انگلستان جمع میشود!

 
فناوری تلفن ثابت در بریتانیا در سال ۲۰۲۵ برچیده خواهد شد. اپراتور‌های تلفن ثابت در بریتانیا تلفن هر خانه را به جای سیم‌کشی مسی مرسوم تلفن ثابت به خطوط اینترنتی وصل می‌کنند.
 
fix PSTN telephone.jpg
 
در مدت یک قرن پس از این اختراع به تدریج سیم‌های تلفن در سراسر بریتانیا نصب شد و مردم توانستند با هم تماس تلفنی بر‌قرار کنند. تلفن‌های ثابت صدا را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کنند و این جریان از طریق سیم‌های مسی به تلفن فرد دیگر می‌رسد و او می‌تواند صدا را بشنود.
 
 
 
هر چند از زمان به راه افتادن اینترنت مردم بیش از پیش به کابل‌های فیبر‌ نوری روی آوردند، روشی که شرکت‌های خدمات تلفن می‌گفتند به‌‌صرفه‌تر و مطمئن‌تر از کابل‌های مسی قدیمی است. با تلفن‌های قدیمی مثل این که در تصویر بالا می‌بینید به‌جای فشار دادن دگمهٔ هر شماره باید انگشت خود را در سوراخ آن شماره قرار می‌دادید و صفحهٔ شماره‌گیر را به سمت راست می‌چرخاندید تا هر شماره درست گرفته شود.
 
 
مشکل بزرگ تلفن ثابت این بود که اگر خانه نبودید نمی‌توانستید به کسی تلفن بزنید و کسی هم نمی‌توانست با شما تماس بگیرد. پیش از تلفن‌های همراه، باجه‌های تلفن عمومی برای رفع این مشکل ساخته شده بود.
 
 
 
با اعلام برچیده شدن فناوری تلفن ثابت شرکت‌های خدمات تلفن اعلام کردند که نیازی نیست مردم دستگاه‌های تلفن خود یا شماره تلفن خود را تعویض کنند. همه‌ تغییرات در زیر‌ساخت انجام خواهد شد. البته آنها اعلام کرده‌اند که پس از این افراد برای استفاده از تلفن ثابت باید آن را به روتر اینترنت وصل کنند.
 
 
 
وقتی فناوری قدیمی تلفن ثابت برچیده شود دیگر بدون اینترنت مردم نمی‌توانند با تلفن ثابت تماس برقرار کنند. در بریتانیا، آفکام (نهاد تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا) اعلام کرده است برای افرادی که اینترنت ندارند خدمات اینترنتی ساده و محدود فقط برای تماس تلفنی ارائه خواهد شد و نیازی نیست هزینهٔ خدمات اینترنت پر‌سرعت پرداخته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.