سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 25, 2021
11:10 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127859

هواوی مجوز خرید تراشه از امریکا دریافت کرد

دولت آمریکا بعد از مدتها مجوزی به ارزش صدها میلیون دلار صادر کرده تا شرکت چینی هواوی بتواند تراشه هایی برای برخی قطعات خودروهای مختلف خریداری کند.
 
 
به نقل از رویترز، هواوی مدتهاست که در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد و حق خرید هیچ تراشه یا سخت افزار پیشرفته ای را از شرکت های آمریکایی ندارد. دلیل این مساله نگرانی های امنیتی اعلام شده است. در عین حال هواوی بارها تاکید کرده هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و داده های خصوصی کاربران را در اختیار افراد و شرکت های ثالث قرار نمی دهد.
 
هواوی بزرگ ترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است و محدودیت های تجاری دولت ترامپ در زمینه فروش تراشه و دیگر محصولات فناورانه به آن مشکلاتی را برای ساخت گوشی و تجهیزات شبکه ای توسط هواوی به وجود آورده است. بایدن نیز این ممنوعیت ها و محدودیت ها را تمدید کرده و مانع از فروش تراشه های مورد نیاز هواوی برای راه اندازی شبکه های نسل پنجم آن شده است.
 
تراشه هایی که هواوی مجوز خرید آنها را از آمریکا دریافت کرده برای ساخت نمایشگرهای ویدئویی و حسگرهای خودروها مورد استفاده قرار می گیرند. به نظر می رسد دولت آمریکا به علت عدم حساسیت فناوری تراشه های یادشده اجازه فروش آنها را به چین صادر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.