بازی

فناوری اطلاعات

August 25, 2021
11:20 چهارشنبه، 3ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127864

مایکروسافت خدمات بازی ابری را برای کنسول‌های اکس‌باکس راه‌اندازی می‌کند

 
مایکروسافت اعلام کرد خدمات بازی ابری اکس‌باکس (Xbox Cloud Gaming) که به گیمر‌ها اجازه می‌دهد بدون نصب بازی روی دستگاه آن را بازی کنند، برای سری جدید کنسول‌های اکس‌باکس X و اکس‌باکس S و کنسول‌های اکس‌باکس وان قدیمی‌تر فعال می‌شود.
 
با اینکه مایکروسافت سرمایه‌گذاری هنگفتی روی سخت‌افزار اکس‌باکس انجام داده است اما در کنار آن روی Xbox Game Pass نیز تمرکز ویژه‌ای دارد؛ این خدمت امکان دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی را در ازای ۱۵ دلار اشتراک ماهیانه برای گیمر‌ها فراهم می‌کند.
 
روش بازی ابری که در آن بازی‌ها روی سرور میزبانی و از طریق اینترنت برای کاربر پخش می‌شوند بخش مهمی از استراتژی مایکروسافت است. این شرکت قصد دارد گیمر‌ها را از طریق دستگاه‌های مختلف به اکوسیستم مایکروسافت جذب کند.
 
در حال حاضر خدمات بازی ابری اکس‌باکس تنها برای دستگاه‌های موبایل و پی‌سی قابل دسترسی است. حالا مایکروسافت می‌خواهد این خدمات را در اختیار کنسول‌های اکس‌باکس نیز قرار دهد. همچنین این شرکت در برنامه‌ای دیگر قصد دارد با همکاری تولیدکنندگان لوازم خانگی و دانگل‌های اختصاصی خود، امکان بازی ابری از طریق تلویزیون را نیز فراهم کند.
 
مایکروسافت در مراسم گیمز‌کام (Gamescom) از ارائه بازی‌های ابری در کنسول‌های اکس‌باکس خبر داد. این مراسم که معمولا در کلن آلمان برگزار می‌شود امسال به دلیل پاندمی کرونا به صورت کاملا آنلاین برگزار شد.
 
سونی شرکت رقیب مایکروسافت در حوزه کنسول‌های بازی نیز با خدمات اشتراکی پلی‌استیشن پلاس در این حوزه فعال است؛ کاربران هر ماه با خرید این اشتراک می‌توانند به چندین بازی چند نفره آنلاین و چند بازی رایگان دسترسی داشته باشند. اما این شرکت عمدتا برای جذب مشتری روی بازی‌های اختصاصی کنسول‌های خود تمرکز دارد و بازی‌هایی مثل The Last of Us و God of War تنها در پلتفرم پلی‌استیشن قابل دسترسی هستند.
 
مایکروسافت نیز به تازگی هزینه زیادی را صرف محتوای اختصاصی کرده است. این شرکت سال گذشته با هزینه ۷.۵ میلیارد دلار شرکت Bethesda که تولید کننده بازی‌های معروفی مثل Fallout است را خریداری کرد.
 
بازار بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۰ و درنتیجه قرنطینه و در خانه ماندن مردم رشد قابل توجهی داشت. این صنعت حالا ۱۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد. باید دید که با اتمام قرنطینه در کشور‌های مختلف آیا اوضاع به همین صورت ادامه خواهد یافت یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.