اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 27, 2021
13:39 جمعه، 5ام شهریورماه 1400
کد خبر: 127911

برنامه‌های وزیر ارتباطات، بزرگ‌ترین فرصت برای صنعت مخابرات است

 
 
رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران اجرای برنامه‌های وزیر فناوری اطلاعات را بزرگترین فرصت برای این صنعت در شرایط تحریم و چهارسال آینده دانست.  
 
به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU) «داوود ادیب» رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، درپی رأی اعتماد قاطع مجلس شورای اسلامی و انتخاب عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، گفت: اجرا شدن این برنامه‌ها، بزرگ‌ترین فرصت برای کشور و صنعت حیاتی ارتباطات و فن اوری اطلاعات، در شرایط تحریم در چهار سال آینده خواهد بود و امیدواریم این اتحادیه با عزمی جزم در راستای اهداف دولت سیزدهم و برنامه‌های ارایه شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  برنامه‌ریزی و حرکت کند.
 
وی تاکید کرد: برنامه‌های ارایه شده زارع‌پور با رویکرد مبتنی بر بکارگیری تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی اعم از جمعیت جوان و نخبه، هم‌صدایی کشورهای منطقه و سایر کشورهای همسو با جمهوری اسامی ایران در این عرصه،  با نگاه درون ساز و برو ن‌نگر مشتمل بر ۸ حوزه اصلی «حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین المللی»، «دولت هوشمند و تحول دیجیتال»، «شبکه ملی اطلاعات»، «تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «اقتصاد دیجیتال»، «حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات»، «فناوری فضایی و پست» است که مبنای تصمیم گیری و رای حداکثری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. این برنامه می‌تواند موجب رونق کسب و کار در صنعت ارتباطات و فن اوری اطلاعات شده و فضای کسب و کار را در این صنعت بزرگ متحول و تسهیل کند.
 
ادیب تاکید کرد: در بخش مرتبط با «حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات» موارد مرتبط با وابستگی شدید کشور به محصولات سخت‌افزاری و نرم افزاری خارجی، آسیب پذیری زیرساخت‌های حساس و حیاتی کشور و وجود انگیزه‌های قوی و برنامه ریزی مستمر برای از کار انداختن این زیر ساخت‌ها،  وجود تجهیزات ساخت آمریکا و چین در شبکه‌های اصلی ارتباطی عمومی و اختصاصی و عدم توفیق محصولات و خدمات داخلی در کسب رضایت و اعتماد فراگیر کاربران، ضعف در قوانین و مقررات به منظور التزام به ارتقاء امنیت زیرساخت‌های فاوا، دلایل متعددی وجود دارد.
 
وی تشریح کرد: اصلی ترین دلایل این چالش‌ها عدم باور قلبی باطنی و نه ظاهری به متخصصان داخلی است که معمولا در انتخاب مشاور و تامین کننده کالاها غالبا ترجیح به استفاده از تامین کننده‌های خارجی به داخلی را مشاهده کرده‌ایم که نمونه بارز آن خرید تجهیزات هووای و ZTE است که تا همین ماه‌های اخیر نیز نصب آن‌ها در زیر ساخت‌های حیاتی و حساس کشور را شاهد بودیم.
 
ادیب افزود: مورد دیگر توسعه تجهیزات زیمنس در سازمان‌های مهم کشور است که تبعات نفوذ پذیری این تجهیزات را در حمله ویروس استاکس نت مشاهده کردیم. به همین دلایل جا دارد در تامین تجهیزات زیر ساختی کشور به این موارد توجه خاصی صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات، آمادگی مشارکت و هم سویی در تحقق بخشیدن اهداف و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های موردنظر را دارد. به عنوان مثال «دولت هوشمند و تحول دیجیتال» به دلیل آشنا نبودن برخی مدیران ارشد کشور با فرصت‌ها و قابلیت‌های فناوری اطلاعات و فناوری نوین از جمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حل چالش‌ها و همچنین انجام ماموریت‌ها و تکالیف در سطوح سازمانی و ملی با کیفیت و اثربخشی هوشمندانه، هنوز به آن شکل پیشرفت نکرده است، اتحادیه آمادگی خود را برای به کارگیری منابع علمی و تحقیقاتی اعضای اتحادیه و کمیسیون‌های مرتبط از جمله کمیسیون ظرفیت سازی ونوآوری در راستای تحقق این موضوع اعلام می‌کند.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات افزود: در عین حال اتحادیه با داشتن بخش بزرگی از ظرفیت اعضای خود که از شرکت‌های دانش بنیان مطرح حوزه ICT است در دوران کرونا خدمات قابل توجهی را چه در حوزه‌های درمان و چه سایر حوزه‌ها ارایه کرده، آمادگی خود را جهت استفاده از این توانمندی‌ها در حل مسایل پیش روی وزارت خانه، اعلام می کند.
 
برنامه هایی که با رویکرد مبتنی بر بکارگیری تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی باشد، می تواند موجب رونق کسب و کار در صنعت ICT شده و فضای کسب و کار را در این صنعت بزرگ متحول و تسهیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.