بازی

فناوری اطلاعات

August 31, 2021
11:17 سه شنبه، 9ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128023

محدودیت زمانی بازی‌های رایانه‌ای برای افراد زیر 18 سال در چین

 
به گفته رگولاتور چینی افراد زیر سن قانونی در این کشور فقط یک ساعت در روز و بین ساعات ۸ تا ۹ شب می‌توانند از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند.
 
 به نقل از رویترز، طبق قوانینی که اداره ملی مطبوعات و انتشار چین (NPPA) منتشر کرده مدت زمانی که افراد کمتر از سن قانونی صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند به ۳ ساعت در هفته کاهش یافته است. این اقدام در واکنش به نگرانی‌های روز افزون درباره اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است.
 
به نوشته خبرگزاری شینهوا، کاربران کمتر از ۱۸ سال فقط می‌توانند بین ساعت ۸ تا ۹ شب به وقت محلی در روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه و همچنین تعطیلات ملی از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند. این قوانین شامل دستگاه‌های موبایل نیز می‌شوند.
 
شرکت‌های تولید کننده بازی رایانه‌ای اجازه ندارند خارج از ساعات مذکور برای این دسته کاربران سرویس فراهم کنند و باید مطمئن شوند آنها نام واقعی خود را برای احراز هویت ثبت می‌کنند.
 
پیش از این چین مدت زمان دسترسی افراد زیر سن قانونی به بازی‌های رایانه‌ای را ۳ ساعت در روزهای تعطیل و ۱.۵ ساعت در روزهای عادی اعلام کرده بود.
 
قوانین جدید در حالی اعلام می‌شود که دولت این کشور اقدامات سختگیرانه و تحقیقات گسترده‌ای درباره شرکت‌های بزرگ فناوری مانند علی بابا و تنسنت آغاز کرده است.
 
اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین همچنین اعلام کرده تحقیقات بیشتر و گسترده‌تری از شرکت‌های بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد تا تضمین شود آنها قانون محدودیت زمانی و سیستم ضد اعتیاد را اجرا می‌کنند.
 
شینهوا به نقل از سخنگوی این رگولاتوری نوشته است: نوجوانان آینده چین هستند. حفاظت از سلامتی فیزیکی و ذهنی افراد زیر سن قانونی به منافع مردم وابسته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.