سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 3, 2021
12:18 جمعه، 12ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128111

جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه برخی کارخانه‌‌های خود را موقتا تعطیل می‌کند

 
جنرال موتورز، شرکت مادر شورولت، بیوک، کادیلاک و جی‌ام‌سی به دلیل کمبود جهانی تراشه، تولید هشت کارخانه خود در آمریکای شمالی و مکزیک را موقتا متوقف می‌کند.
 
طبق این گزارش چهار کارخانه جنرال موتورز در ایالات متحده تحت تاثیر این شرایط قرار خواهند گرفت که شامل کارخانه‌های فورت‌وین ایندیانا، وینتزویل میزوری، اسپرینگ هیل تنسی و لنسینگ میشیگان می‌شود. همچنین چهار کارخانه دیگر در مکزیک و کانادا نیز برای چندین هفته تعطیل خواهند شد. جنرال موتورز در این بازه زمانی قصد دارد میزان موجودی چیپ های خود را افزایش دهد. توقف این کارخانه‌ها احتمالا روی سودآورترین خودروهای این شرکت از جمله خودرو‌های شاسی‌ بلند و وانت تاثیر خواهد گذاشت.
 
سخنگو جنرال موتورز در ایمیل خود گفت: در طول زمان تعطیلی، خودروهای ناتمام بسیاری از کارخانه‌های تحت تاثیر قرار گرفته مانند فورت‌وین را به نمایندگی‌ها تعمیر خود ارسال می‌کنیم تا تقاضای شدید مشتریان خود را برآورده کنیم. هرچند شرایط پیچیده و بسیار انعطاف پذیری را تجربه می‌کنیم، اما به توانایی تیم خود برای پیدا کردن راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای به حداقل رساندن تاثیر کمبود جهانی تراشه اطمینان داریم.
 
از جمله خودروهایی که تحت تاثیر این شرایط قرار خواهند گرفت می‌توان به شورلت سیلورادو، شورلت اکویناکس، جی‌ام‌سی اکیدیا، بیوک آنکلیو، کادیلاک XT5 و XT6 اشاره کرد. این دومین باری است که جنرال موتورز به دلیل کمبود جهانی تراشه مجبور به تعطیلی موقت کارخانه‌های خود می‌شود. بزرگترین شرکت خودروسازی آمریکای شمالی، پیش از این در اوایل سال جاری چندین کارخانه خود را به مدت دو هفته تعطیل کرده بود.
 
البته جنرال موتورز تنها شرکت خودروسازی نیست که تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی قرار گرفته است. تقریبا تمام خودروسازان مانند فولکس واگن، فورد و تویوتا نیز طی این مدت مجبور به کاهش تولید و تعطیلی موقت کارخانه‌های خود شدند. حتی تسلا نیز که نسبت به اکثر رقبای خود خودروهای بسیار کمتری تولید می‌کند، اعلام کرد که باید نرم‌افزار خودروهای خود را برای پشتیبانی از تراشه‌های جایگزین بازنویسی کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جلسه اعلام درآمد شرکت خود گفت: «وضعیت کمبود تراشه در جهان همچنان جدی است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.