اپراتورها

تلفن همراه

September 4, 2021
16:47 شنبه، 13ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128151

تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان تصویب شد

 
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی و نیز دفاتر فروش حضوری اپراتورهای تلفن ثابت را به روزسانی و تصویب کرد.
 
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۲۴ تعرفه ارائه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت را تصویب کرد.
 
طبق این مصوبه، سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت قابل ارائه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت که در این مصوبه به اختصار دفاتر نامیده می‌شوند، به شرح زیر تعیین شده است.


بر این اساس اگر شخص حقیقی یا حقوقی درخواست ثبت‌نام گروهی (ثبت‌نام بیش از یک خط برای یک نشانی واحد) داشته باشد، حسب مورد یکی از تعرفه‌های ثبت‌نام مندرج در ردیف‌های ۳ یا ۴ جدول فوق برای ثبت‌نام خط اول و هزینه یک برگ چاپ فرم (در چارچوب بخش اول ردیف ۵ جدول ذیل ماده ۱ مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۱۲ مورخ ۲۱/‏۱۰/‏۱۳۹۹‬ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اصلاحیه‌های بعدی آن) به ازای هر خط مازاد بر خط اول، به عنوان سهم دفتر از متقاضی اخذ می‌شود.
 
همچنین اگر یک مشترک درخواست تغییر مکان گروهی (به ازای چند خط از یک مبدأ واحد به یک مقصد واحد) داشته باشد، سهم دفتر بابت خط اول برابر با مبلغ تعیین شده در ردیف‌های ۷ و ۸ جدول فوق بوده و به ازای هر خط مازاد، فقط هزینه یک برگ چاپ در چارچوب ردیف ۵ جدول ذیل ماده ۱ مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۱۲ مورخ ۲۱/‏۱۰/‏۱۳۹۹‬ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از متقاضی اخذ می‌شود.
 
دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت موظفند خدمات این جدول (به غیر از خدمات مکاتبات قضائی و تقسیط بدهی) را روی کلیه سامانه‌های فروش خود از جمله بسترهای کد خدمات دستوری، پیامک، اپلیکیشن و پورتال به صورت برخط و الکترونیکی و بدون دریافت هرگونه وجه اعم از سهم دفاتر و دارنده پروانه از تعرفه‌های جدول فوق ارائه کنند.
 
در صورتی که ارائه خدمات مستلزم هزینه‌های قانونی دیگری باشد، با تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مشترک دریافت می‌شود.
 
مطابق با ماده ۳ این مصوبه، دفاتر نباید هیچگونه تبعیضی در ارائه خدمات مربوط به دارندگان پروانه طرف قرارداد خود قائل شوند.
 
هیچیک از دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت نباید دفاتر را مجبور به خدمت ندادن به سایر دارندگان پروانه کنند.
 
در همین حال طبق ماده ۵ این مصوبه، دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت موظف هستند تعرفه‌های موضوع این مصوبه را در پورتال، دفاتر فروش و خدمات حضوری خود اطلاع رسانی کنند.
 
دفاتر هم موظف هستند تعرفه‌های موضوع این مصوبه را در محل دفتر و در معرض دید مشترکین نصب کنند.
 
دفاتر برای ارائه خدمات موضوع این مصوبه باید الزامات مصوبه شماره ۲ جلسه شماره ۳۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورخ ۲۱/۱۰/ ۱۳۹۹ و اصلاحات بعدی آن را رعایت کنند.
 
از این رو از تاریخ ابلاغ این مصوبه، مفاد بند ۲ مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مربوط به ۰۷/ ‌۱۰/ ‌۱۳۹۳‌ از درجه اعتبار ساقط است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.