تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 6, 2021
14:57 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128218

استارت‌آپ «هانتانا» به بهینه‌سازی سایت کسب‌وکارها کمک می‌کند

 
 
استارت‌آپ هانتانا، پلتفرم تحلیل رفتار کاربران وب‌سایت‌ها، سرویس جدید خود به نام «پاپ‌آپ» را به تازگی ارائه داده است تا کسب‌وکارها برای اطلاع رسانی‌های کمپین و تخفیف‌های خود از این سرویس بهره‌مند شوند.
 
 سرویس «پاپ‌آپ» راهی برای تعامل و نمایش پیام‌ها و اعلان‌ها برای کاربران کسب‌وکارهاست. این پیام‌ها و اعلان‌ها روی صفحه وب‌سایت کسب‌وکارها ظاهر و نمایش داده می‌شود و آنها می‌توانند این پیام‌ها و اعلان‌ها را برای خود شخصی‌سازی و Lead generation و تمامی فرم‌های شخصی سازی شده را ایجاد کنند.
 
هادی باویلی تبریزی، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل هانتانا با بیان این مطلب درمورد این سرویس و سرویس‌های دیگر هانتانا گفت: «نمونه داخلی سرویس پاپ‌آپ وجود ندارد و هانتانا اولین سرویس بومی بود که این امکان را برای کسب‌وکارها عرضه کرد. کاربران هم خیلی از این امکان استقبال کردند.چون کسب‌وکارها می‌توانند تمام اطلاع‌رسانی‌های خود را به صورت شخصی‌سازی شده اعمال کنند.»
 
هانتانا اواخر سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و اوایل سال ۹۹ نسخه اولیه را ارائه داد. باویلی درمورد هانتانا بیان کرد: «پیشتر ما هم از سرویس‌های خارجی برای تحلیل رفتار کاربران و بهبود سایتمان استفاده می‌کردیم؛ اما به خاطر تحریم‌ها و مشکلاتی که در پرداخت‌های دلاری ایجاد شد، دیگر نمی‌توانستیم از این سرویس‌ها بهره ببریم. با توجه به اینکه در ایران کسب‌وکارهای بسیاری از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند، پس تصمیم گرفتیم هانتانا را راه‌اندازی کنیم.»
 
او ادامه داد: « هانتانا می‌تواند به کسب وکارها در افزایش و دریافت رضایت مشتری و همچنین تحلیل رفتار کاربران کمک کند. سرویس‌هایی که ما عرضه می‌کنیم، نمونه داخلی آنها وجود ندارد. به همین خاطر وقتی نسخه اولیه هانتانا منتشر شد، با اینکه امکانات کمی در آن وجود داشت، با استقبال زیادی روبه‌رو شد.» او تاکید کرد بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ به سمت هانتانا آمدند و از خدمات آن استفاده می‌کنند. به گفته باویلی هم اکنون هانتانا ۶ محصول دارد و بیش از هزار کسب‌وکار در هانتانا فعال هستند.
 
 
هادی باویلی تبریزی،بنیانگذار هانتانا
آنطور که باویلی می‌گوید هانتانا در طول فعالیت خود براساس درخواست و نیاز کاربران امکانات خود را افزایش داد یا باقی سرویس‌ها را بهبود بخشید. او در این مورد توضیح داد: «اواسط سال ۱۴۰۰ هستیم و چهارمین نسخه هیت مپ را ارائه دادیم. چون با کمک کسب‌وکارها و تست‌هایی که آنها انجام می‌دهند و براساس گزارش مشتریان، ما مشکلات روی سرویس خود را بهبود می‌بخشیم.سرویس‌های ما براساس بازخورد مشتریان چند بار به روزرسانی می‌شوند.»
 
او درمورد سرویس هیت‌مپ توضیح داد: «سرویس هیت مپ با گرفتن تصویر و جمع‌‌‌آوری کلیک، حرکات ماوس و اسکرول کاربران، صفحات کسب‌وکارها را از نظر تجربه کاربری یا همان  UX مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت یک نقشه حرارتی با عنوان heatmap را کسب‌وکارها می‌بینند.»
 
آنها همچنین براساس نیاز مشتریان، سرویس‌های دیگری هم چون نظرسنجی، بازخورد و سرویس خبرنامه را هم به هانتانا اضافه کردند.
 
باویلی در ادامه اضافه کرد: «در نظرسنجی مشتریان می‌توانند به ۲ صورت نظر کاربران خود را جمع‌آوری کنند. اول نظرسنجی را به صورت ابزارک در وب‌سایت خود فعال کنند یا به صورت لینک در ایمیل یا پیامک فعال کنند. یکی از مهمترین فاکتور‌های هر کسب و کار که باید از مشتریان خود داشته باشد، شاخص ترویج کنندگان یا همان NPS است که میزان معرفی کسب و کار شما به دیگران را نشان می‌دهد. حالا با نظرسنجی هانتانا، کاربران می‌توانند انواع رضایت سنجی از مشتری را انجام دهند.»
 
او با اشاره به سرویس دیگر هانتانا به نام تابلو که نسخه بتای آن روی سایت هانتانا قرار دارد، گفت: «در ایران کسب‌وکارها از گوگل آنالیتیکس برای تحلیل بازدیدکنندگان بهره می‌بردند. به خاطر انگلیسی بودن و بحث تحریم‌ها گاه برخی از سرویس‌های گوگل آنالیز برای کسب‌وکارها فعال نبود. به همین خاطر ما سرویس تابلو راه‌اندازی کردیم تا خدمات مهمی که در گوگل آنالیتیکس عرضه می‌شود را در این سرویس ارائه دهیم.»
 
به گفته باویلی نسخه بتای سرویس تابلو مدت زمان زیادی است که در سایت هانتانا عرضه می‌شود و در چند ماه آینده نسخه نهایی به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند.
 
او در ادامه به مزیت این سرویس نسبت به سرویس‌های رقیب این حوزه اشاره کرد و گفت: «سرورهای ما داخل ایران است و به همین خاطر سرعت وب‌سایت کند نمی‌شود. اگر کسب‌وکارها سرویس خارجی استفاده کنند، چون سرورشان داخل ایران نیست،با افت سرعت و پینگ روبه‌رو می‌شوند.»
 
باویلی اضافه کرد: «قیمت‌های هانتانا یک بیستم رقبای خارجی است. پشتیبانی از زبان فارسی برای کاربر ایرانی از دیگر مزیت‌های ماست.»
 
او همچین بیان کرد: «به صورت شبانه روز هر زمان که کاربر مشکلی با هرکدام از سرویس‌های ما داشته باشد، همان لحظه ما بررسی می‌کنیم و اگر مشکل از طرف ما باشد سریع برطرف می‌کنیم. از دیگر مزیت‌های ما این است که نسبت به سرویس‌های دیگر محصولات زیادی براساس نیاز مشتری عرضه می‌کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.