اپلیکیشن

تلفن همراه

September 7, 2021
11:55 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128245

واتس‌اپ از ۱۰ آبان پشتیبانی از پلتفرم‌های قدیمی را متوقف می‌کند

 
واتس‌اپ هرچند وقت یک‌بار پشتیبانی از برخی پلتفرم‌های قدیمی را متوقف می‌کند و این اتفاق آخرین بار در ماه دسامبر ۲۰۲۰ افتاده بود. حالا این پیام‌رسان دوباره می‌خواهد دست به چنین کاری بزند و به پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی پایان دهد، اما واتس‌اپ از ۱۰ آبان روی کدام محصولات کار نخواهد کرد؟
 
بر اساس اطلاعات صفحه سوالات متداول واتس‌اپ، پشتیبانی از این اپلیکیشن روی همه پلتفرم‌هایی متوقف می‌شود که در انتهای سال گذشته به عنوان حداقل پلتفرم لازم معرفی شده بودند. این فهرست شامل اندروید ۴.۰.۳ بستنی حصیری، iOS 9 و KaiOS 2.5.0 می‌شود.
 
اگر در حال استفاده از این پلتفرم‌ها هستید، تا تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۰ آبان ۱۴۰۰) فرصت دارید که دستگاه خود را آپدیت کنید یا در صورتی که امکان آپدیت ندارید، یک گجت جدید بخرید. واتس‌اپ می‌گوید حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از واتس‌اپ از ابتدای ماه نوامبر به اندروید ۴.۱ جیلی بیلی، iOS 10 و KaiOS 2.5.1 ارتقا می‌یابد.
 
افزون بر این، واتس‌اپ به‌صراحت یادآور می‌شود که اگر آیفون شما جیلبریک شده، فرقی نمی‌کند که روی کدام نسخه از iOS هستید، چون این اپلیکیشن روی دستگاه‌تان کار نخواهد کرد.
 
از آن‌جایی که واتس‌اپ با این اقدام پشتیبانی از پلتفرم‌های خیلی قدیمی را متوقف می‌کند، این تغییر نباید اثر زیادی روی شمار بالایی از کاربران داشته باشد. با این حال، مطمئنا هنوز کاربرانی وجود دارند که از این نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنند و حالا وادار به توقف استفاده از واتس‌اپ یا تعویض دستگاه خود می‌شوند.
 
واتس‌اپ هم‌اکنون در حال کار روی چند قابلیت جدید از جمله واکنش به پیام‌هاست. اخیرا اطلاعاتی از این قابلیت فاش شده بود که می‌گفت ری‌اکشن به پیام‌ها ناشناس نیست و بقیه هم می‌توانند ببینند واکنش شما نسبت به یک پیام چه بوده است.
 
این شرکت اخیرا از سوی ایرلند به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا به جریمه‌ای ۲۶۷ میلیون دلاری محکوم شد. ترکیه نیز واتس‌اپ را به دلیل اتخاذ سیاست‌هایی که ناقض قوانین حفاظت از داده‌های این کشور بود، ۱۹۷ هزار یورو جریمه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.