تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 7, 2021
12:06 سه شنبه، 16ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128247

کالیفرنیا به کمک کارگران آمازون می آید

 
ایالت کالیفرنیا تصمیم دارد با وضع یک قانون جدید آمازون را وادار کند از سیستم های سنجش بهره وری خودکار استفاده نکند و حقوق کارگران را زیر پا نگذارد.
 
 به نقل از ورج، ایالت کالیفرنیای آمریکا تصمیم دارد لایحه جدیدی را علیه الگوریتم‌های سنجش بهره وری وضع کند.
 
اخیراً نشریه NPR و نیویورک تایمز در گزارش‌هایی فاش کرده بودند از این الگوریتم‌ها در انبارهای آمازون استفاده می‌شود.
 
لایحه مذکور در ماه می در مجلس پایین کالیفرنیا تصویب شد و پیش بینی می‌شود مجلس بالای ایالت نیز هفته آینده آن را تصویب کند. قانون مذکور در صورت تصویب شدن، الزامات شفاف سازی جدیدی برای سیستم‌های خودکار وضع می‌کند. علاوه بر آن هر سیستمی که سلامت و ایمنی کارگران را به خطر بیندازد، منع خواهد شد.
 
قانون مقابله با الگوریتم‌های سنجش بهروه وری در ماه جولای معرفی شد و لورنا گونزالس یکی از قانونگذاران مجلس ایالت کالیفرنیا اعلام کرد طی یک سال گذشته صدها کارگر یکی از انبارهای آمازون در بالتیمور به دلیل عدم دستیابی به سطح بهره وری تعیین شده، اخراج شده‌اند. اسناد مرتبط نشان داد سیستم‌های خودکار میزان بهره وری کارگران را به طور فردی ردیابی می‌کنند.
 
گونزالس هنگام معرفی لایحه گفت: شرکت‌هایی مانند آمازون برای آنکه بتوانند یک روز پس از سفارش کالا، آن را ارسال کنند، کارگران انبارها را مجبور کرده‌اند سریع‌تر کار کنند، در مدت زمان کوتاهی سفارش‌های مشتریان بیشتری را آماده کنند و طی این فرایند خود را به خطر بیندازند. هیچ کارگری نباید مجبور باشد برای دریافت دستمزد نیازهای ابتدایی انسانی اش را قربانی یا چنین شرایط نامناسبی را قبول کند.
 
البته در متن قانون مذکور نامی از آمازون برده نشده، بلکه تمام کارفرمایان انبارهای ایالت کالیفرنیا را ملزم می‌کند جزئیات هر گونه سطح بهره وری تعیین شده برای کارگران را در اختیار آنها قرار دهد.
 
همچنین کارگران می‌توانند توصیفی نوشتاری درباره هر گونه سطح بهره وری تعیین شده دریافت کنند مانند تعداد وظایفی که هر کارگر باید انجام دهد یا موادی که باید تولید یا کنترل شود، بازه زمانی تعریف شده برای انجام وظایف و هرگونه اقدام کارفرما که سبب می‌شود دستیابی به سطح تعیین شده میسر نشود.
 
همچنین لایحه مذکور در صورت تصویب شدن، هرگونه سیستم سنجش بهره وری که از خوردن وعده غذایی و بازه استراحت یا استفاده از سرویس بهداشتی را جلو گیری می‌کند، مسدود خواهد کرد.
 
آمازون تاکنون موضعی علنی نسبت به این لایحه اتخاذ نکرده و به درخواست‌ها برای اظهار نظر نیز پاسخی نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.