تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 8, 2021
11:48 چهارشنبه، 17ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128275

افتتاح آکادمی سعودی اپل و مایکروسافت

 
غولهای فناوری جهانی شامل اپل و مایکروسافت آکادمی های آموزشی در عربستان سعودی راه اندازی می کنند.
 
 عبدالله السواحه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد سایر شرکتهای چند ملیتی نظیر گوگل، آمازون، اوراکل، آی بی ام و سیسکو اعلام کرده اند در فراهم کردن آموزش طراحی نرم افزار و کدینگ کمک خواهند کرد. این اقدامات عربستان سعودی را با امارات متحده عربی وارد رقابت می کند که امیرنشینهایش شامل ابوظبی و دوبی تلاش کرده اند اقدام مشابهی را انجام دهند و در این زمینه جلوتر هستند.
 
السواحه در مصاحبه جداگانه ای گفت: ما روابط خوبی با امارات متحده عربی و همسایگانمان داریم اما باید به مزیتهای رقابتی و بلندپروازیهای خودمان متمرکز شویم.
 
این کشور در اوت یک سلسله ابتکاری فناوری به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار راه اندازی کرد که بهبود مهارتهای دیجیتالی کودکان مدرسه ای سعودی را هدف گرفته بود. هدف آموزش یک برنامه نویس به ازای هر ۱۰۰ شهروند سعودی تا سال ۲۰۳۰ است.
 
عربستان سعودی در تلاش برای تبدیل شدن به یک قطب خاورمیانه ای برای فناوری و نوآوری، فشار بر شرکتهای بین المللی برای انتقال قطبهای خاورمیانه ای خود به این کشور را افزایش داده است. یک مقام سعودی در فوریه اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۴ دولت و موسسات دولتی عربستان سعودی امضای قرارداد با شرکتهایی که دفتر مرکزی خاورمیانه آنها در کشور دیگری در منطقه است را متوقف خواهند کرد.
 
السواحه گفت: شرکتهایی که دفتر مرکزی منطقه ای خود را به عربستان سعودی منتقل کنند در قراردادهای دولت و شرکتهای دولتی در اولویت قرار می گیرند. مذاکرات جدی با مایکروسافت، سیسکو و سایر غولهای فناوری درباره این موضوع وجود دارد. ما کاملا مطمئن هستیم که بزودی خبرهایی در این زمینه اعلام خواهند شد.
 
شرکت نرم افزار امنیت سایبری آمریکایی ژاپنی ترند میکرو و شرکت بازی چینی وان ام تی اعلام کرده اند دفاتر مرکزی خود را در عربستان سعودی راه اندازی خواهند کرد. گوگل و علی بابا هم متعهد شده اند کسب و کار ابری منطقه ای در این کشور بسازند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی روز چهارشنبه نخستین تراشه هوشمند ساخت این کشور که کاربردهای نظامی، غیرنظامی و تجاری خواهد داشت را رونمایی کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.