سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 8, 2021
14:48 چهارشنبه، 17ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128291

مایکروسافت استارتاپ نرم افزار ویرایش ویدیوی Clipchamp را تصاحب می‌کند

 
مایکروسافت با هدف محقق ساختن طرح‌های توسعه خود، استارتاپ نرم افزار ویرایش ویدیو Clipchamp را خریداری می‌کند، البته ارزش این قرارداد اعلام نشده است. این استارتاپ بیش از ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده دارد.
 
مایکروسافت اطلاعاتی در مورد شرایط قرارداد خرید این استارتاپ به اشتراک نگذاشته است، اما اعلام کرده Clipchamp استارتاپی است که در زمینه توسعه نرم افزار ویرایش ویدیو فعالیت می‌کند.
 
فناوری این استارتاپ با تلاش چندین ساله مایکروسافت برای توسعه نرم افزارهای این چنینی برای کارمندان و کاربران شرکت در یک راستا قرار می‌گیرد. البته مایکروسافت، مردادماه امسال همزمان با اعلام افزایش قیمت حق اشتراک آفیس ۳۶۵ به توسعه قابلیت‌َهای ارتباطی مایکروسافت تیمز اشاره کرده بود.
 
 
استارتاپ Clipchamp برنامه خود را تحت سیستم عامل ویندوز ارائه می‌دهد. «کریس پرتلی»، نایب رئیس گروه رسانه‌ای آفیس در مایکروسافت می‌گوید:
 
«رویکرد فنی استارتاپ Clipcham این است که سادگی وب اپ را با توانایی پردازش ویدیو با قدرت محاسباتی کامل یک PC با واحد پردازش گرافیکی ترکیب می‌کند. چیزی که قبلا برای اپ‌های سنتی ویرایش ویدیو محدودیت به حساب می‌آمد.»
 
سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد که خدمات Clipchamp هنوز از طریق مایکروسافت در دسترس کاربران قرار ندارند ولی با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده و طی فرآیندی، کاربران و مشتریان فعلی این استارتاپ به کاربران مایکروسافت تبدیل می‌شوند.
 
استارتاپ Clipchamp در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد و مقر آن در بریزبن استرالیا قرار دارد و بر اساس اطلاعات منتشر شده در لینکدین، ۹۲ کارمند دارد.
 
در ماه ژوئیه Clipchamp اعلام کرد که در حدود ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده دارد و با همکاری بیش از ۳۹۰ هزار شرکت، تعداد کاربران این استارتاپ در حدود ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. وب‌سایت Clipchamp می‌گوید Deloitte، مایکروسافت، گوگل و Zendesk از جمله شرکت‌هایی هستند که از نرم افزار این استارتاپ استفاده می‌کنند.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند هفته قبل ادوبی اعلام کرد که وارد همکاری جدیدی با شرکت توسعه نرم افزار ویرایش ویدیو Frame.io شده است و قصد دارد آن را با مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار تصاحب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.