تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 11, 2021
14:58 شنبه، 20ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128365

«مارکت‌پلیس تور» علی‌بابا در یک سال گذشته ۱۱ برابر رشد کرد

 
شرکت سفرهای علی‌بابا می‌گوید طرح مارکت‌پلیس تور این مجموعه در طول یک سال گذشته، رشدی ۱۱ برابری در فروش و ۳۰ برابری در حجم ریالی داشته است.
 
مجید حسینی‌نژاد، مدیرعامل و بنیان‌گذار علی‌بابا در این‌باره می‌گوید: «کرونا اوایل ضربه‌ای جدی به بازار گردشگری دنیا و به طبع آن ایران وارد کرد. در ابتدا به‌عنوان رهبر بازار گردشگری کشور با مشکلات متعددی مواجه بودیم که در برخی موارد حتی باعث دلخوری کاربران شد؛ اما خوشبختانه به سرعت توانستیم از تهدید کرونا عبور کنیم. برای نمونه افت خدمات ما براساس تعداد محصولات فروش‌رفته، در سال نخست همه‌گیری حدود ۳۰ درصد بود.»
 
 
او ادامه می‌دهد: «پس از ماه‌های ابتدایی با کاهش هزینه‌ها، به‌روزرسانی فرآیندهای مدیریتی مجموعه و ثبات نسبی در شرایط، با توجه به شرایط دشوار بازیگران صنعت، مجدداً تصمیم به طراحی پلتفرم تور گرفتیم تا به‌صورت مشترک در اکوسیستم خلق ارزش کنیم.»
 
او با اشاره به اینکه امروز پس از ۴ مرتبه شکست در محصول تور طی چهار سال گذشته به دلایل مختلف، پنجمین تلاش ما نتیجه داده است، می‌گوید:‌ «خوشحالیم که با بهبود شاخص‌ها و توسعه مطابق با رفتار کاربر تنها در یک سال به سهم بازار ۲۵ درصدی دست پیدا کرده‌ایم. از منظر آمار و ارقام محصول تور ما تا پایان شهریور ماه، فروشی معادل ۸۰ میلیارد تومان را به صورت تقریبی تجربه خواهد کرد.»
 
روابط عمومی این شرکت معتقد است این طرح به عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری کمک کرده است تا با استفاده از کاربران پرتعداد علی‌بابا، هزینه‌های تبلیغات خود را کاهش داده و با ارائه محصولاتشان در یک فضای بی‌واسطه، عملکردشان را بهبود بدهند یا کسب‌وکار خود را حفظ کنند. طبق آمار تاکنون ۱۴۵ آژانس در ۸ استان کشور در این سیستم یکپارچه مشغول فعالیت هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.