اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 12, 2021
17:08 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128427

ساخت ۵۰۰۰ دیش استارلینک در هفته؛ اسپیس ایکس ظرفیت تولید را چند برابر می‌کند

 
اسپیس ایکس در حال حاضر هر هفته فقط ۵ هزار دیش استارلینک تولید می‌کند. اما این شرکت در دنباله سال می‌خواهد ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا پاسخگوی نیاز فزاینده مشتریان باشد. اسپیس ایکس همچنین به دنبال کاهش هزینه‌های تولید این دیش است.
 
«برت جانسن»، مدیر ارشد مالی اسپیس ایکس در جمع خبرنگاران آمار و اطلاعات تازه‌ای را پیرامون ظرفیت تولید فعلی و آینده این شرکت اعلام کرده است. اسپیس ایکس هم‌اکنون با بیش از ۶۰۰ هزار پیش سفارش برای سرویس استارلینک روبروست، بنابراین با نرخ تولید فعلی بیش از دو سال تولید می‌کشد تا تمام سفارش‌ها تکمیل شوند.
 
چنین انتظاری برای مشتریان اسپیس ایکس قابل تحمل نخواهد بود، چون بسیاری از آن‌ها در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند و به اینترنت دسترسی ندارند یا از طریق ارتباطات بی‌کیفیت و آهسته به اینترنت متصل هستند. ولی خبر خوب این است که اسپیس ایکس می‌خواهد در چند ماه آینده ظرفیت تولید ۵ هزارتایی خود را چند برابر کند.
 
این شرکت کمبود جهانی تراشه را عامل تولید محدود دیش‌های استارلینک می‌داند. استفاده از دیش برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس لازم است و هزینه اولیه بالایی دارد. هزینه تولید این دیش که در حال حاضر با قیمت ۴۹۹ دلار فروخته می‌شود، ابتدا ۳ هزار دلار بود اما اسپیس ایکس بعدا توانست آن را به ۱۵۰۰ دلار و بعد به ۱۳۰۰ دلار برساند.
 
«گوئین شاتول»، مدیر اسپیس ایکس ماه پیش گفته بود که انتظار دارد که قیمت تولید دیش حتی از این هم کمتر شود و به نصف برسد. با این حال، مشخص نیست که آیا قیمت ۴۹۹ دلاری مصرف‌کنندگان هم پایین می‌آید یا خیر. اسپیس ایکس با پایین آوردن قیمت دیش خود می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت سرویس استارلینک جذب کند و اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد.
 
استارلینک در حال حاضر سرویس اینترنت خود را به‌صورت اشتراک ماهانه می‌فروشد و در ازای سرویس‌دهی به کاربران ماهانه ۹۹ دلار پول می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.