تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 13, 2021
12:19 دوشنبه، 22ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128441

اپیک گیمز خواهان تجدید نظر رای دادگاه علیه اپل است

 
طی روزهای گذشته رای دادگاه مربوط به شکایت اپیک گیمز از اپل اعلام شد. اما اپیک گیمز به این رای رضایت نداد و خواهان تجدید نظر در آن شده است.
 
 به نقل از رویترز، شرکت اپیک گیمز روز گذشته از تصمیم خود برای تجدیدنظر در رأی دادگاه آنتی تراست (ضدانحصار) علیه اپل خبر داد.
 
این شکایت از آنجا آغاز شد که سال گذشته اپیک گیمز داخل اپ بازی رایانه‌ای فورت نایت یک درگاه پرداخت مالی تعبیه کرد تا سیستم پرداخت اپل و ارائه کمیسیون به این شرکت را دور بزند. پس از آن اپ مذکور از اپ استور حذف شد و درنهایت اپیک گیمز شکایتی قانونی علیه اپل را ثبت کرد. اپیک گیمز اپل را متهم می‌کند که اپ استورش خود را به یک منبع انحصار غیرقانونی تبدیل کرده و به این ترتیب به درآمد سرشاری دست می‌یابد.
 
این در حالی است که روز جمعه رأی قاضی دادگاهی در آمریکا در خصوص پرونده دعوی قضائی میان این دو شرکت، واکنش‌های متضادی را برانگیخت.
 
قاضی دادگاه اعلام کرد اپل باید برخی قوانین را برای توسعه دهندگان نرم افزار لغو کند. اما در بسیاری از موارد اتهامات دادگاه به نفع اپل رأی داده بود، از جمله آنکه تولید کننده آیفون همچنان اجازه دارد سیستم‌های پرداخت طرف سوم در پلتفرم خود را منع کند. همچنین دادگاه به اپل اجازه داده کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی از سیستم پرداخت در اپ خود دریافت کند.
 
اپیک گیمز اعلام کرد به مبارزه قانونی خود ادامه خواهد داد.
 
تحلیلگران معتقدند تأثیر تصمیم دادگاه در بازار تا حد زیادی به شیوه واکنش اپل برای اجرای دستور قاضی مربوط است. از سوی دیگر منتقدان و رقبای این شرکت اعلام کرده‌اند آنها برای ایجاد تغییرات در سیستم کسب و کار اپل تلاش می‌کنند به جای مراجعه به دادگاه‌ها و شکایت، از طریق قانونگذاری اقدام کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.