تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 14, 2021
11:17 سه شنبه، 23ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128473

هند از معاملات بیت کوین مالیات می‌گیرد

 
دولت هند عقیده دارد فعالیتی که درآمدزایی می‌کند باید مشمول مالیات شود، بنابراین بر معاملات و تجارت ارزهای مجازی هم باید مالیات وضع شود.
 
 به نقل از راشا تودی، مقامات هند تصمیم دارند بر معاملات و تجارت ارز مجازی در این کشور مالیات وضع کنند.
 
دولت هند عقیده دارد فعالیتی که درآمدزایی می‌کند باید مشمول مالیات شود. اداره مالیات هند موافق وضع مالیات بر معاملات ارز مجازی است ولی این بدان معنا نیست که ارزهای مجازی به عنوان یک گروه سرمایه‌ای معتبر پذیرفته می‌شوند.
 
طبق گفته رئیس سابق رزرو بانک هند، ارزهای مجازی باید به عنوان یک سرمایه و کالای قانونی در هند پذیرفته شوند و بعد تحت حاکمیت قوانین موجود قرار بگیرند. وی اضافه کرد مقامات هند باید از دیدگاه مالیاتی مراقب سرمایه‌گذاری‌های مجازی افراد باشند.
 
مطالعات شرکت تحقیقات بازار فایندر نشان می‌دهد هند از نظر استفاده از ارزهای مجازی در رتبه دوم دنیا قرار دارد و 30 درصد از افراد این کشور ادعا می‌کنند ارز مجازی در اختیار دارند.
 
طبق این گزارش، در هند، بیت کوین (16 درصد) محبوب ترین ارز مجازی است و پس از آن ریپل (8 درصد)، اتریوم (6 درصد) و بیت کوین کش(6 درصد) قرار دارند. علی‌رغم اقدامات دولت هند برای محدود کردن سرمایه های دیجیتال، سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی در این کشور از 923 میلیون دلار در آوریل 2020 به 6.6 میلیارد دلار در مه 2021 رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.