تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 14, 2021
16:44 سه شنبه، 23ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128499

دارندگان آیفون بیشتر از کاربران اندرویدی گوشی‌های قدیمی خود را می‌فروشند

 
گزارشی که چند ساعت مانده به معرفی سری آیفون ۱۳ منتشر شده، نشان می‌دهد که آیفون‌های کارکرده در مجموع کیفیت و قیمت بالاتری دارند و برخلاف اکثر کاربران اندروید که گوشی‌های قدیمی خود را نگه می‌دارند، ۳۰ درصد کاربران آیفون دستگاه‌های خود را تعویض می‌کنند.
 
بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی CIRP، آیفون‌های دست دوم معمولا وضعیت بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی کارکرده دارند. برای مثال، نمایشگر بیش از ۶۵ درصد آیفون‌هایی که یکسال استفاده شده‌اند در وضعیت خوبی بوده، در حالی که این رقم برای گوشی‌های اندرویدی زیر ۶۰ درصد است.
 
شرایط اما در مقایسه وضعیت باتری برعکس است. پس از یکسال، فقط ۲۳ درصد از کاربران آیفون اعلام کرده‌اند که باتری موبایلشان یک روز کامل دوام می‌آورد، اما ۳۰ درصد از اندرویدی‌ها می‌گویند پس از یکسال هنوز می‌توانند یک روز کامل از باتری گوشی خود استفاده کنند.
 
خوشبختانه تعداد دستگاه‌هایی که پس از یکسال غیرقابل استفاده می‌شوند بسیار کم است. از میان آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی، کمتر از ۱۰ درصد گوشی‌ها پس از یکسال به طور کامل خراب شده‌اند و کمتر از ۲۰ درصد گفته‌اند که عمر باتری آن‌ها فقط به چند ساعت رسیده است. CIRP می‌گوید با افزایش دوام گوشی‌ها، حالا مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا کاربران دستگاه‌های خود را تعویض کنند.
 
طبق داده‌های این شرکت، کمتر از ۱۰ درصد کاربران آیفون و اندروید گوشی‌های قدیمی خود را می‌فروشند. اکثر کاربران اندروید گوشی‌های قدیمی خود را نگه می‌دارند، در حالی که تقریبا ۳۰ درصد کاربران آیفون گوشی‌های خود را از طریق برنامه‌های تعویض موبایل واگذار می‌کنند.
 
اپل در سال‌های اخیر تاکید زیادی روی برنامه ارتقای آیفون داشته است. بسیاری از فروشگاه‌های شخصی و اپراتورها بابت دریافت آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی پول بیشتری پرداخت می‌کنند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحقیقات CIRP در آمریکا انجام شده و نتایج این تحقیقات ممکن است در سایر مناطق متفاوت باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.